Zaboravite mikrodoziranje crvenom

ŽIVJELA CRVENA: Zašto je tako moćna i energična boja godinama bila na marginama

Aleksandra Orlić
08.03.2024.

Godinama smo je držali na klupi jer smo se pomalo bojali njezine snage, energije i seksualizirane aure, a sada smo shvatili da nam je razina energije ispod nula pa smo je odlučili vratiti u ormare. I to ne u malim dozama

Prije nekoliko godina prijateljica koja radi u marketinškoj agenciji priznala mi je da već godinama u firmi imaju problem s crvenom. Naime, želeći urediti svoje prostore u duhu sa svojom eksplozivnom kreativnom energijom, unajmili su najbolje arhitekte i dekoratere koji su došli na ideju na jednoj strani zida nacrtati crvene krugove, nešto kao hommage Yayoi Kusami, a ispod stola postaviti tepih s valovitim uzorcima u crvenim nijansama. Iako su kreativno nadahnuće masno platili, sve su morali preurediti nakon par mjeseci jer velik broj djelatnika i klijenata se žalio na preintenzivnu crvenu koja im je izazivala migrene.

Ništa lošije crvena nije prolazila ni na kastinzima, jer fokus grupe su je često kritizirale, i to posebice žene. Jer kada bi stiglo pitanje biste li ženu u crvenoj haljini pustili u kino sa svojim dečkom ili mužem, odgovor je jednoznačno bio – “Nipošto! Pokažite mi fotografiju žene u zelenom.” Znamo, zvuči dosta zabrinjavajuće, ali… Predrasude su tu i ne treba sada kriviti Jessicu Rabbit koja je u samo jednoj haljini koju je pojačala vatreno crvenom kosom najbolje simbolizirala svu tu čudesnu energiju crvene.

Magična boja na marginama

Iako, ne znamo tko ne bi poželio otići s Julijom Roberts koja se u filmu ‘Zgodna žena’ pojavljuje u božanstvenoj crvenoj haljini gdje god ona poželi. Tim više nas je malo začudilo kada smo shvatili da je ova magična boja često bila na marginama. Ili bi izazivala osude – od onih suludih optužbi da je to boja komunizma do osjećaja rivalstva koje bi u nekima znala pobuditi pa sve do onih savjeta – “Ne idite na razgovor za posao u crvenom, jer bi ova preintenzivna boja mogla odaslati krivu poruku ili energiju.”

Uostalom, sjećate se kako su se u jednoj od epizoda ‘Seksa i grada’ posvađale Samantha Jones, koja je i sama često odijevala u crveno te Lucy Liu zbog crvene torbe u boji zmajeve krvi. Iako bi Lucy Liu mogla prva posvjedočiti da u Kini crvena nije toliko vezana uz erotiku i seksepil, budući da tamo tradicionalno označava sreću, bogatstvo i radost, baš kao i Italiji gdje je običaj da se za Novu godinu nosi crveno rublje, izgleda da joj joj to nije previše pomoglo da slobodno živi i razmaše svoje vatrene nijanse.

Maksimaliziranje crvene, molim!

No kako stvari sada stoje, izgleda da nam je životna energija valjda tako niska da je odjednom cijela modna industrija odlučila vratiti crvenu s klupe na modni teren – od Guccija i Ferragama preko Valentina, Hermesa i Bottege Veneta do Victorije Beckham i Alexandra McQueena. I to ne u malim dozama kao što su nam sve do sada sugerirali. Pa ako ćemo parafrazirati Coco Chanel koja je svojedobno rekla da žena nikada ne može biti premršava niti prebogata, došlo je vrijeme da kažemo i to da žena ne može pretjerati s crvenom. Pa ako već sada možemo birati poklone za Novu godinu – onda želimo – komad crvenog rublja, jednu od ovih modnih kombinacija na slici i knjigu “Crvena haljina” Valerie Steele, povjesničarke mode i direktorice New York Fashion Institute of Technology. I naravno, crvene lampice na boru.

Naslovna fotografija: Unsplash+

Pročitaj više

Sheet maska na sastanku? Teško. Ali Toner Pads? Možda.

Najprije su se skromno pojavili jastučići na ramenima i velike torbe… No uskoro su stvari eskalirale—više nije bilo dovoljno uzeti samo dva broja veći sako od dečka. Istražili smo zašto je moda prepuna XXXL odjevnih komada i kako su u oversized modni vlak upale i suknje.

Budimo realni, nakon trenda zvanog “No-Pants Look”, nije li koncept “One-Leg Pants” korak unazad? Ili se modna industrija zabrinula da bi proizvodnja hlača mogla rapidno opasti?

Odjeća je mnogo više od sloja tkanine – kako nam može popraviti dan, u kojoj se osjećamo dobro, a koja je najbolja za svijet oko nas?

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.