DNK ide u šoping!

BUDUĆNOST JE POČELA: DNK testovi za savršeni tip frizure i boje kose

Lena Ivanović
13.04.2025.

Ako ste ikada pomislili da je vaša koža neuredna zbog genetske kletve ili da jednostavno ne možete nositi crnu boju jer vam “ne stoji”, možda ste u pravu. Genetika nije samo odgovorna za to koliko smo visoki ili za boju naših očiju, već je postala ključni faktor u ljepoti i modi. Sada, zahvaljujući napretku u genetici, možemo znati točno što naš DNK kaže o tome kako se ponašati prema svojoj koži, kosi i čak ovisnostima prema trendovima.

Genetski testovi za personaliziranu njegu kože

Ako ste umorni od testiranja milijun različitih kreme i losiona koji obećavaju čuda, ali ništa ne funkcionira, možda je vrijeme da zavirite u svoj DNK. Kroz personalizirane genetske testove, brendovi poput SkinDNA i 23andMe sada nude usluge koje analiziraju vašu kožu na temelju genetskih faktora i predlažu proizvode koji bi mogli odgovarati vašem tipu kože. I to ne znači samo “možda ćete imati suhu kožu”, već se analiziraju faktori poput osjetljivosti na UV zračenje, sklonsosti starenju ili sklonost aknama.

Na primjer, ako imate genetsku predispoziciju za brže starenje kože, možda ćete biti više skloni finim linijama i bore, pa će vam biti preporučeni proizvodi s visokom koncentracijom antioksidansa i zaštite od sunca. Štoviše, ako ste od onih koji vječno traže “tu savršenu kremu” koja se bori protiv stresa i umora, vaš DNK vam može pomoći da nađete formulu koja najbolje odgovara vašem tipu.

Genetika u modnom svijetu: Odjeća koja odgovara vašem tijelu

Je li vaš DNK odgovoran za to što izgledate bolje u tamnoj nego u svijetloj boji? Ne baš, ali način na koji vaše tijelo reagira na određene tkanine i stilove može imati veze s vašim genetskim sklonostima. Znanstvenici su otkrili da genetika može igrati ulogu u tome kako vaša koža reagira na različite vrste materijala. Na primjer, vaša koža može biti sklonija iritacijama uz određene vrste tkanina poput sintetike ili čak vune, što znači da bi neki od vas mogli izgledati bolje u prirodnim vlaknima poput pamuka i lana.

DNA Nudge je britanski startup koji koristi genetsko testiranje kako bi vam pomogao donositi bolje odluke pri kupnji – od hrane do odjeće. Njihov mali nosivi uređaj (NudgEband) povezuje se s vašim genetskim profilom i aplikacijom, pa vam u trgovini doslovno “kaže” što odgovara vašem tijelu. Iako su najpoznatiji po prehrambenim preporukama, razvijaju i smjernice za odabir obuće i odjeće prilagođene vašoj genetici, primjerice vezane uz metabolizam, sklonost upalama ili alergijama. Ukratko, vaša DNK više ne sjedi pasivno u laboratoriju – sada ide s vama u šoping.

Foto: Unsplash+

DNK testovi za savršeni tip frizure i boje kose

Svi znamo da promjena boje kose može biti dramatičan korak – ali što ako vam kažemo da možete dobiti genetske savjete o tome koja boja i tip kose najbolje odgovaraju vašem DNK? HairDX je tvrtka koja analizira genetske markere koji određuju ne samo boju kose, već i njezinu teksturu. Tako, umjesto da se borite s previše kemikalija i različitim bojanjem koje neće trajati, možete otkriti što vam zapravo odgovara i kako održavati prirodnu ljepotu kose.

Naravno, nijedna genetska analiza ne može potpuno odrediti vaše stilističke izbore, ali može vam dati uputstva za lakši put do savršenog izgleda. Ako vaša genetika kaže da je vaša kosa sklona suhoći i oštećenjima, možda bi trebali izbjegavati previše tretmana ili koristiti proizvode koji pružaju dodatnu hidrataciju i zaštitu od UV zračenja.

Brendovi koji integriraju genetiku u svoje strategije

Iako još uvijek na početku, nekoliko luksuznih brendova počelo je koristiti genetiku kao način za personalizaciju proizvoda. L’Oreal je pionir u korištenju genetskih testova u svojoj ponudi, jer razvijaju proizvode koji odgovaraju specifičnim genetskim potrebama vaše kože, dok isto čini i brend Shiseido s korištenjem bioinformatike za razvoj kozmetičkih proizvoda.

Ponekad ne radi se samo o tome kako izgledate, nego o tome kako se osjećate u svojoj koži. Znanstvenici su dokazali da genetika može imati velik utjecaj na našu emocionalnu povezanost s odjećom i izgledom. Možda zato neki ljudi jednostavno zrače samopouzdanjem u onoj omiljenoj crnoj haljini.

Naslovni vizual: Canva

Pročitaj više

Ako je netko stvarno razumio što je Coco Chanel mislila kad je govorila o oblačenju žena zvijezdama svih veličina – koje svjetlucaju u kosi i podsjećaju na slobodu i snagu – onda je to Matthieu Blazy, novi kreativni direktor modne kuće koja ove godine slavi 115 godina postojanja.

Elias Medini, poznatiji kao Lyas, francuski je modni komentator i influencer koji je preoblikovao način na koji publika doživljava modne revije. Njegov projekt La WATCHPARTY, koji je započeo kao spontana ideja, prerastao je u globalni pokret koji spaja digitalnu kulturu s fizičkim okupljanjima ljubitelja mode. Za ulaz nije potrebno pozivno pismo; jedini uvjet je nošenje crvenog ruža, Lyasovog zaštitnog znaka. A kad se revija pretvori u cool javni party, onda vjerojatno i ekipa iz filma ‘Vrag nosi Pradu’ koja ponosno sa sunčanim cvikama sjedi u prvom redu vjerojatno misli da je na krivom mjestu

Plus - potražite stare fotke s ljetovanja

Zašto je pametno frizeru donijeti fotografiju s ljetovanja kada ste bili mali, što je to ‘money peace’ i koje šifre boja trebate naučiti napamet ako želite postići look vječnog ljeta u kosi?

SAMO 5 KOMADA GODIŠNJE

Jeste li se i vi često našle u situaciji da stojite pred prepunim ormarom, a nemate ništa za obući? Suosjećam. Stoga me nemalo iznenadio broj odjevnih komada koje prema Hot or Cool Institute uopće trebamo posjedovati i koliko novih odjevnih komada godišnje „smijemo“ kupiti ako se želimo smatrati ekološki osviještenim fashionisticama

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.