FRAGILE BEAUTY: 300 fotografija iz vrhunske kolekcije Eltona Johna i Davida Furnisha

Tamara Radan
14.06.2024.

Dva jaja na očima Eltona Johna umjesto sunčanih naočala, fotografija koju je snimio David LaChapelle davne 1999. godine, možda će nas navesti na pogrešan trag, jer velika izložba fotografija koja je 18. svibnja otvorena u londonskom V&A muzeju puno je više od ekscentričnih kombinacija slavnog pjevača i njegova partnera.

Pjevač koji se proslavio kultnim pjesmama te živopisnim stilom, a o kojem je snimljeno i nekoliko filmova nije tijekom života prikupio samo impresivnu količinu šarenih sunčanih naočala, blještavih odijela i masivnih platformi te na tisuće ploča, već je i veliki kolekcionar umjetnina. Naime, od početka devedesetih godina Elton sakuplja suvremene fotografije, a sa svojim suprugom Davidom Furnishem prikupio je tako veliku privatnu kolekciju koja po opsegu i dubini teško da ima premca.

Više od 7000 radova pokriva povijesni luk od poslijeratnog razdoblja do današnjice, s fotografima koji variraju od već klasičnih inovatora modne fotografije poput Irvinga Penna i Herba Rittsa do Pulitzerovog dobitnika Julija Corteza i mlade zvijezde Tylera Mitchella, koji u svojim slikama osmišljava afroameričke utopije. Povodom 30-godišnjice zbirke londonski muzej je odlučio predstaviti 300 fotografija od 140 fotografa, a od kojih su mnoge bile nedostupne očima javnosti.

Već i samo naziv izložbe – Fragile Beauty sugerira da će biti riječ o uzbudljivoj potrazi za stvaranjem nečeg lijepog, jedinstvenog i istinitog, a kao takva podgrijava onu premisu da zbog poezije treba malo i patiti. Stoga je i prva fotografija koja nas dočekuje na ulazuizložbe ona Richarda Avedona koja prikazuje pčelarevo lice prekriveno sa stotinu pčela. A put do zadnje prostorije posvećene smrti i radovima Cindy Sherman vodi kroz osam cjelina u kojima se fotografi dotiču pitanja identiteta, muškog tijela, erotike, težnju za jednakošću i priznanjem, borbe za građanska prava te, naravno dva lica slave.

Pročitaj više

Glas kritike

Momčilo Otašević, jedan od najpoznatijih kazališnih, filmskih i televizijskih glumaca, osim što redovito oduševljava publiku svakom svojom ulogom, zavidno dobro žonglira mnoštvom poslovnih obveza. U kratkom predahu između snimanja, za Mood.hr podijelio je prednosti i mane užurbanog rasporeda, osvrnuo se na vlastite dramske početke te progovorio o društvenoj odgovornosti neodvojivoj od glumačke profesije.

Od prvih lakovjernih ideja da nas Mjesec čini ludima preko obećanja ludih menadžera koji učestalo koriste izraze kao što su ‘to infinity and beyond’ pa sve do holivudskih fantazija o životu na drugim planetama, Svemir i Mjesec su postali neiscrpno vrelo inspiracije.

Naši daleki preci iz pećina bi bili zadivljeni – jer konačno smo smislili kako će sve te divlje životinje i fascinantne priče oslikane na pećinama doista oživjeti. Dovoljno ih je dotaknuti jednim klikom!

Superman neka ostane. Ostali, razlaz!

Ima li uopće smisla govoriti o filmskim žanrovima otkako je Oscara dobio film koji je prekinuo sa svim tradicijama – ‘Sve u isto vrijeme’, a grčki redatelj Yorgos Lanthimo je u svom filmu ‘Ubojstvo svetog jelena’ ubio i linearnu naraciju. Uostalom, i Woody Allen je svoj posljednji film ‘Coup de Chance’ prikazan u Veneciji definirao kao romantični triler. No s druge strane, dajte bilo što samo da se riješimo tih napornih superjunaka. Superman je i više nego dovoljan da spasi svijet.

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.