GDJE JE NESTAO BUNT? Punk izložba pulskog umjetnika Raoula Marinija

Lena Ivanović
09.02.2024.

U subotu 10. veljače 2024. godine, u 20 sati u Skandal Expressu se otvara izložba “Selo gori, a baba se češlja” svestranog pulskog umjetnika mlađe generacije Raoula Marinija.

Dok se naočigled raspadaju kulturne i društvene vrijednosti 20. stoljeća kada su underground art, uradi sam princip i lijevi aktivizam nastajali, možda je važnije no ikada biti punk umjetnik u onom smislu u kojem ga je McLaren nazvao stavom nevezanim za ikonografiju, čistim kreativnim potencijalom u destrukciji. Upravo je takva Marinijeva umjetnost u svim njenim segmentima, autentična, hrabra, s pozivom na buđenje i akciju.

“Selo gori, a baba se češlja”

Sam naziv izložbe “Selo gori, a baba se češlja” preuzet u formi poslovice, ali kao doslovni citat naziva istoimene serije, ukazuje na atmosferu i poruku Raoulove izložbe, ali i njegov interes za lokalno i ruralno u odnosu na globalno i suvremeno u kontekstu običaja, vrijednosti i kulture u cjelini. Također, naziv izložbe se može čitati i kao pogled na sveopću inertnost građana i zajednice, izostanak djelovanja i bunta dok se u Puli i svijetu događanju ekološke krize, pljačke javnog dobra, izdaja vrijednosti, ali i manje važne sitnice poput zabrane toplesa na plažama.

Marinijev široki svjetonazor i različita područja interesa neminovno su oblikovani talijanskim korijenima i studijem na likovnim akademijama u Urbinu i Veneciji, kao i istarskom kulturom te lokalnom zajednicom u kojoj radi i djeluje. Nekoliko je godina predavao likovnu kulturu u talijanskoj Osnovno školi Giuseppina Martinuzzi u Puli, a danas se osim mnogih grafičkih tehnika u kojima se umjetnički izražava bavi i izradom scenografija za filmove.

Alternativno okupljalište pulske kulturne scene

Marini je za svoju najnoviju izložbu odabrao upravo Skandal Express, jedno od najdugovječnijih alternativnih okupljališta pulske kulturne scene što odražava njegovu težnju da svaku svoju umjetničku akciju pretvori u društveni happening na kojem će se posjetitelji osjećati gotovo kao članovi obitelji ili suučesnici u promjeni i buđenju koje Raoul zagovara. Izložba “Selo gori, a baba se češlja” obuhvaća grafike nastale u razdoblju od 2017. godine do danas te su kao svojevrsni site-specific odabrani upravo radovi manjeg formata kako bi se uklopili u negalerijski prostor Skandala Express.

Umjetnik će na otvorenju izložbe tehnikom plošnog tiska uživo za posjetitelje tiskati radove. Izložba Raoula Marinija druga je po redu u novom izložbenom ciklusu koji će se periodično održavati u Skandal Expressu u želji da se osnaži lokalna kulturno-umjetnička scena.

Pročitaj više

Konstantin Haag glumac je kojeg nije potrebno posebno predstavljati – publika je itekako dobro upoznata s njegovim likom i djelima. Bilo da je riječ o scenama s malih ekrana ili pak o prizorima s dasaka koje život znače, na Konstantinov talent teško je ostati imun. Nedavno sam imala priliku uživati u predstavi „Džaba je najskuplje“ koju je uprizorio, ali i režirao zajedno s Farisom Pinjom, a sve o spomenutoj predstavi, nadolazećim projektima i tajnama glumačkog zanata podijelio je sa mnom za Mood.hr.

UPOZNAJTE MUSIDORU

Upoznajte slavnu Musidoru, francusku glumicu, spisateljicu, redateljicu i producenticu koju povijest nepravedno zanemaruje kako bismo je ponovno s oduševljenjem otkrili. Nakon filma ‘Irma Vep’ francuski redatelj Olivier Assayas nam je nedavno poklonio i istoimenu izvrsnu seriju

U petak 28. ožujka 2025. u 19 sati u zagrebačkoj galeriji Trotoar bit će otvorena samostalna izložba pulskog slikara Bojana Šumonje naslovljena “Tulip Hysteria”.

Dobar, loš, toksičan

Filmska priča o ženi koja očajnički želi davati i primati ljubav, ali i o muškarcu koji nema ni najmanju ideju što bi to moglo značiti. Pogledali smo uznemirujuću dramu, a čiji bi trailer bez problema mogao glasiti i ovako: ‘Bili ste ona, poznavali ste je ili ste se možda jako bojali da ćete postati kao ona!’

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.