Jesu li tvorci serije ‘I tek tako’ bili tog dana posebno zlobni kada su odlučili ‘ubiti’ karijeru Enid Frick, urednice magazina Vogue te joj namijenili pisanje super-uspješnog biltena ‘Ask Enid‘? Ili su možda bili samo jako realni, jer ako malo bolje pogledamo oko sebe – dobri stari newsletter je doživio renesansu i nema utjecajne osobe, urednice, novinarke, glumice i pjevačice koja ga ne piše – od Due Lipe do Patti Smith.
Imate poruku od Anne Wintour
I doista, da sada provedemo anketu – biste li uz jedan od najdugovječnijih i najraskošnijih magazina koji nudi bijeg u neki drugi svijet voljeli primati i intimne zapise Anne Wintour – o čemu razmišlja kada sjedi u prvom redu modne revije, koji ju je restoran u Parizu oduševio, a u koji ne bi ni nogom kročila (iako je možda obavezna objaviti izvrsnu recenziju u magazinu) – što biste odgovorili? Da ili ne?
Kako je za kuhinjskim stolom u Londonu rođen Goop blog
Uostalom, Gwyneth Paltrow je bila jedna od prvih koja je shvatila koja je moć u personaliziranim, autentičnim i intimnim biltenima koji zapravo kombiniraju dijelove intimnog dnevnika, pisma i moodboarda kada da ga je počela pisati za londonskim stolom 2008. godine. Dok su djeca spavala Gwyneth je pisala o receptima za muffine s bananama i orasima, gdje kupuje pulover od kašmira, vježbama koje joj pomažu dovesti tijelo u formu, a mi smo imali osjećaj kao da smo s našom najdražom glumicom za stolom te dijelimo intimne priče.
Je li tajna u dva slova ‘o’ ili u personaliziranim i iskrenim pričama?
Uostalom, i pomalo šašav naziv bloga – GOOP je govorio da je Gwyneth odlučila sići s trona nedostižnih zvijezda o kojima saznajemo samo iz magazina i tabloida te podijeliti djelić svog svijeta s čitateljima. A koliko je njezin newsletter bio uspješan svjedoči činjenica da je već tri godine kasnije Gwyneth osnovala web stranicu koja je pokorila svijet. Negdje u to doba marketinški stratezi su počeli kovati teorije da je tajna uspjeha njezinog brenda vjerojatno u dva slova ‘o’. Jer koji bi drugi razlog bio zašto su uspjele sve te firme – Google, Yahoo, Goop… Kasnije eto i Zoom.
Koncept zvan i’ manje sjaja, a više stvarnosti’
Na istom valu koji je u svijet visoke mode i glamura donosio osvježavajući miris stvarnosti stigao je i super bilten Lene Dunham koji se jednostavno zvao ‘Lenny Letter’, a koji je spisateljica i redateljica Lena Dunham (‘Gilrs’) pokrenula 2015. te koji je funkcionirao kao mješavina političkih eseja, osobnih anegdota, intervjua i kolumni. Ta sjećate se kako je baš na ovom newsletteru glumica Jennifer Lawrence napisala članak o nepravednim plaćama u Hollywoodu i problemu poznatom i kao gender wage gap, a Alicia Keys koja je objasnila svoju odluku da se prestane šminkati.
Service95: Dua Lipa na kulturnoj usluzi!
I baš kada smo pomislili da će newsletter lagano pasti u zaborav, pogotovo nakon 2018. kada je Lenny Letter ugašen jer je zbog navodnog rasističkog skandala u koji je bila upletena njegova vlasnica počeo gubiti pretplatnike, dogodio se lockdown. Čitaj – mnogi od nas su otkrili da društvene mreže, a posebice one koje se baziraju na slikama, ne nude dovoljno mjesta da bi se čovjek pošteno izrazio. Start-up iz San Francisca je pokrenuo platformu Substack koja je svima zainteresiranima nudila pisanje blogova – od Salmana Rushdieja do vašeg susjeda za kojeg niste ni znali da ima književne pretenzije, i to uz mogućnost pretplate.
Newsletteri Julianne Moore i Kate Moss
A i Dua Lipa je nedavno priznala za T-Magazin da biti samo pop zvijezda nje dovoljno te da newsletter Service95 kojeg je pokrenula nakon dva albuma smatra svojim drugim poslom. ‘Željela sam stvoriti mjesto na kojem bih mogla predstaviti sve knjige koje sam pročitala i sva najdraža mjesta koja sam godinama kao tinejdžerica revno skupljala na popisima – od muzeja, restorana do pekara te ne manje bitno, otvoreno progovoriti o društvenim problemima s koje se suočavamo’, izjavila je Dua Lipa.
Zašto je newsletter osvojio pažnju čitatelja?
A da britanska pjevačica nije sama u ljubavi prema newsletteru, svjedoče i bilteni Julianne Moore u kojima s ljubavlju piše o medu te Kate Moss koja je u post-party godinama otkrila duhovnost. Iako će se uvijek naći zlobnici koji će primijetiti da je newsletter samo izvrstan marketinški alat da zvijezde dođu do još više pratitelja te da targetiraju i one kojima se ne sviđa njihov prvi posao, kao i to da je ovo idealan način da i na celebrityje počnemo gledati kao na stvarne osobe s privatnim interesima, ne možemo pobiti činjenicu da je newsletter u doba koje iznad svega cijeni algoritme i filter mjehuriće vrlo dobar način da kvalitetan sadržaj koji se bazira na autentičnim i iskrenim pričama dođe do svoje publike.