Pravokutnik, trokut ili krug

SPORTOVI I VJEŽBE PREMA OBLIKU TIJELA: Tko treba zaboraviti na tenis, a tko na bajk?

Nika Kovačić
18.01.2024.

Priznajemo da smo malo zbunjeni, jer sada je ispalo da si pogrešnim odabirom sporta možemo naškoditi, baš kao i izbjegavanjem svih fizičkih aktivnosti. Jer ako je vjerovati stručnjacima, želite li iz vaše građe tijela izvući maksimum, slijedite ova pravila…

Odmah na početku, dobra vijest! Brojke i nisu toliko bitne koliko odnos i sklad među njima. Iako je dobro poznato da “žestoki” sportovi troše nešto više kalorija oni najčešće razvijaju samo određenu skupinu mišića, a pogrešnim odabirom načinit ćete više štete no koristi. Želite li skladno tijelo, vretenasto oblikovane mišiće bavite se “umjerenim” sportovima kao što su plivanje, hodanje, lagano trčanje, ples, gimnastika u vodi te sportovima koji odgovaraju vašoj tjelesnoj građi.

Tipovi tijela

S obzirom na proporcije ljudskog tijela, odnos između gornjih i donjih dijelova tijela, građa tijela se može podijeliti u tri skupine.

Androidni tip ili pravokutnik s izraženijim gornjim dijelom tijela

Ginoidni tip ili trokut s pojačanim donjim dijelom

Monomorfni ili krug s podjednako naglašenim gornjim i donjim dijelom tijela.

Foto: Unsplash+

Androidni tip

Noge su vam jača strana. Učvrstite ih trčanjem, tenisom ili na sobnom biciklu. Ruke i ramena stanjite vježbama oblikovanja s pomoću bućica, elastičnim leptirom, aerobnim vježbama, a ne zaboravite niti trbušne mišiće – na dan 100 komada.
Sportovi koji nisu idealni za vas: Veslanje, body building.
Prehrana: bazirana na bjelančevinama, kuhanom mesu, povrću, ribi.

Foto: Unsplash+

Ginoidni tip

Ne pretjerujte s vježbama za noge. Bavite se plivanjem koje lagano isteže tijelo, pojačava cirkulaciju i drenažu te ne stvara jake mišiće. Gornji dio tijela ojačajte veslanjem, a kao pasivnu gimnastiku koristite vibro-masažer i limfnu drenažu.
Sportovi koji nisu idealni za vas: vožnja bicikla, tenis, steper.
Prehrana: bazirana na ugljikohidratima, posebice žitaricama.

Monomorfni tip

Odaberite sportove koji podjednako aktiviraju sve mišiće tijela, potiču ubrzani rad srca i pojačavaju znojenje. Za vas su idealni sportovi hodanje, biciklizam, jogging i plivanje, ples te gimnastika u vodi.
Sportovi koji nisu idealni za vas: body building.
Prehrana: kombinirana prehrana u umjerenim količinama.

Naslovna fotografija: Unsplash+

Pročitaj više

Kada malo vježbanja donosi puno

Ako ste kao ja i tek ste u zrelijoj dobi krenule vježbati ili ste neredovite, ne brinite – ima nade za nas sportske zabušantice. Zašto se ne bismo trebale opterećivati količinom zahtjevnih treninga potvrđuje znanstvena studija, a ponekad je zaista lijepo imati takav dokaz ‘u džepu’.

Ostanite budni, ostanite budni!

Znamo, ovo pitanje nije od prevelike važnosti, no čovjeka veseli saznati odgovore na vječne zagonetke. Evo što kažu neurolozi o našoj velikoj ljubavi prema spavanju na kauču

Prokletstvo prve noći

Ukleti hotel, podzemne vode ili preglasni susjedi? Pokušajte se sjetiti kada ste zadnji put dobro usnuli na novoj lokaciji. Ako nađete odgovor za manje od 10 sekundi, slobodno produžite dalje jer ovaj članak nije za vas.

Rain on me!

Jesmo li postali obične žrtve pop kulture i fotogeničnih scena ili ima nešto u basu kiše što nema ni na najboljim katarzičnim koncertima? Evo što kaže znanost, a što moj dečko?

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.