Mogu li se doseliti k tebi?

CIMERI IZ DIVLJINE: Tko želi dijeliti dom s medvjedom, vukom ili risom?

Tamara Radan
12.01.2024.

WWF-ova kampanja „Cimeri iz divljine“ osvještava o nužnosti očuvanja prirodnog staništa naših triju velikih zvijeri

Svjetska organizacija za zaštitu prirode WWF pokrenula je kampanju „Cimeri iz divljine“ kojom želi povećati svijest ljudi o tome da divlje životinje pripadaju upravo – divljini. No, zbog nesmotrenog ljudskog ponašanja i aktivnosti divlje životinje poput medvjeda, vuka i risa ubrzano gube svoje prirodno stanište te sve više ulaze u teritorij koji je naseljen ljudima, radeći tako probleme i sebi i ljudima.

Kampanja „Cimeri iz divljine“ je nagrađivana kampanja izvorno nastala u Mađarskoj, a zbog velikog uspjeha i brojnih nagrada koje je tamo osvojila, regionalni ured – WWF Adria je istu kampanju odlučio lansirati u Hrvatskoj i Srbiji. Kampanja će trajati tijekom siječnja a osim na društvenim mrežama WWF Adrije može se vidjeti i na društvenim mrežama glumca Marija Valentića, te TikTok influencera nadimaka Goc i STEFANO, koji su kampanju podržali izradom šaljivih objava.

Skladan suživot između ljudi i velikih zvijeri

„Skladan suživot između ljudi i velikih zvijeri je iznimno važan s obzirom na njihove ključne uloge u očuvanju šuma i šumskih vrsta zdravima. Međutim, ako nastavimo s dosadašnjim štetnim aktivnostima, velike zvijeri neće imati izbora nego se preseliti k nama u kuće i stanove. Kako bi to izgledalo?,“ pita se Ivona Stanić iz WWF Adrije te dodaje da bez velikih zvijeri, šume ne bi bile ovakve kakvima ih poznajemo.

Međutim, velike zvijeri su pod konstantnom prijetnjom od gubitka i fragmentacije staništa zbog izgradnje autocesta i ostale infrastrukture, ekstenzivne poljoprivrede i drugih prijetnji njima i njihovim staništima. Bez hitnog djelovanja, ljudski nemar i utjecaj na prirodu mogao bi nas dovesti do toga da velike zvijeri nemaju drugog izbora nego staništa preseliti bliže naseljima.

„Već smo imali prilike vidjeti medvjede koji hodaju gradskim cestama, a znamo i da se vukovi ozbiljno približavaju naseljima. Ne naučimo li čuvati šume i živjeti uz velike zvijeri, mogao bi se uistinu ostvariti scenarij iz WWF-ove kampanje“, zaključuje Stanić.

Više o WWF-ovoj kampanji „Cimeri iz divljine“ možete saznati na mrežnoj stranici wwfadria.org.

Pročitaj više

work work work

Odmalena nas ispituju „a što ti želiš biti kad odrasteš“, a čini se da mnogi diljem svijeta još gaje (dječje) snove o bivanju pilotima, pokazali su podaci Google tražilice. Na drugom mjestu je, možda pomalo iznenađujuće zanimanje „pisac“. Pa što neki posao čini onim iz snova?

Strah od promjene posla

Novo radno mjesto, novi suradnici, manje plaće, a uz to sve i novi šef s novim pravilima. Hm, čini se da financijska kriza nikad ne dolazi sama. Nudimo super plan kako zavoljeti promjene na poslu, prilagoditi se izazovima te izvući maksimum iz sebe.

Overthink stigma

Isključite misli, usredotočite se na sada i ovdje, prakticirajte mindfulness, jer pretjerano razmišljanje vodi u anksioznost i propast. Možda razmišljamo previše ili nam je realna slika, a koja sadrži i nešto loših prognoza previše draga, no ide li i vama na živce ova hajka koja se podigla oko te opake riječi overhink? I zašto glavnog negativca ne nazovemo pravim imenom – negative thinking, a ne overthinking.

IMPOSTER SYNDROME

Prikrade li vam se ikad osjećaj, kad vam svi čestitaju na nekom poslovnom uspjehu ili novom projektu, da niste zaslužili pohvale i da je sve to nepravedna puka sreća…

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.