Inspirativna poslovna priča

OD IDEJE DO REALIZACIJE U 8 KORAKA: Carla Ferreri nam je otkrila kako su razvili aplikaciju Gepek

Aleksandra Orlić
29.07.2023.

Iako na svijetu, dok mi ovo pišemo postoji 8 milijuna aplikacija, malo tko zna što je sve potrebno napraviti da bismo je doista i realizirali. Kako izgleda proces od ideje preko traženja investitora do downloadanja aplikacije te na manje bitno – kako zanimljivu platformu pretvoriti u pravu zajednicu koja će imati pozitivan utjecaj na društvo – otkrila nam je Carla Ferreri, suosnivačica i CEO Gepeka

Sjećate se one epizode serije ‘I tek tako’ kada Carrie hoda New Yorkom sa super šeširom duboko na očima i dok razgovara s frendicama na mobitel skrivi biciklističku nesreću pa sa zgodnim vozačem završi na hitnoj. A ubrzo i u njegovoj ogromnoj dizajnerskoj kući. Otkuda biciklistu tolike umjetnine i toliko prostora u samom centru New Yorka, pita ga Carrie.

“Ma samo sam prodao dvije aplikacije, a sada radim i na trećoj”, kaže šturo njen novi poznanik s rukom u gipsu, koji nažalost neće dugo ostati u njenom životu, niti će Carrie saznati što je sve potrebno da se uspješno proda aplikacija.

Srećom, promet u Zagrebu nije tako strašan, a mi smo imali sreću što smo naletjeli na podjednako uspješnu i fascinantnu Carlu Ferreri koja je s bratom Darijem pokrenula uspješan startup i aplikaciju Gepek te koja je za razliku od bogataša iz New Yorka koji voli mistificirati svoj posao, s nama rado podijelila sve korake koje je potrebno poduzeti od ideje do realizacije uspješnog start-upa.

Iako, kada malo bolje razmislimo, ovaj startup bi baš dobro došao jednom od najprometnijih gradova na svijetu. Halo, New York! Zagreb is calling… Carla is on the line! A ovo je priča o njenoj aplikaciji Gepek te s kojim se izazovima susretala na putu.

Kako je rođena ideja

Idejni začetnici Gepeka smo brat Dario i ja, a sve je krenulo jednog petka popodne kada nam je mama javila da je na putu za more i da je zaboravila lijek koji joj je tad hitno trebao. Klasični dostavni servisi nisu nudili dostavu za vikend. Potraga za dostavom lijeka u jednom danu potakla nas je da osmislimo nešto što bi pomoglo ljudima da brzo i pouzdano prenose pakete putem postojećih vozača koji već putuju u tom smjeru. Tako se rodila ideja za Gepek.

Definirajte start-up

Kako smo oboje radili u IT-u i logistici, imali smo iskustva i znanja koja su se mogla savršeno uklopiti u koncept naše nove platforme. Shvatili smo da tisuće ljudi putuje u istom smjeru, ali i to da prazna mjesta u automobilima često ostaju neiskorištena. Nisu svi raspoloženi za prijevoz putnika, a paketi su uglavnom šutljiva roba.:) Dakle, riječ je o startupu koji koristi princip carpoolinga, ali umjesto putnika, Gepek se fokusira na prijevoz paketa.

Kreirajte jasne ciljeve

Gepek omogućuje pošiljateljima paketa da postave zahtjeve za prijevoz paketa s lokacije A do lokacije B. S druge strane, vozači koji su već na putu u tom smjeru mogu preuzeti te zahtjeve i zaraditi te pokriti trošak prijevoza tako što će prenijeti pakete do odredišta. Cilj Gepeka je stvoriti pouzdanu i učinkovitu mrežu dostave paketa koja bi koristila postojeće resurse i smanjila negativan utjecaj na okoliš.

Širenje tržišta, ali i zarazne energije

U ranoj fazi pridružio nam se kao suosnivač Kristijan Škarica čija je zarazna energija i entuzijazam donijela ogromnu vrijednost našem timu. Kristijanova strast prema viziji Gepeka omogućila nam je ne samo širenje tržišta, investicija već i izgradnju snažnog i stabilnog tima.

Kako platformu pretvoriti u zajednicu

Nakon što smo lansirali Gepek, vrlo brzo naša platforma je postala zajednica od nekoliko tisuća Gepekovaca. Ljudi su brzo prepoznali prednosti ovog koncepta i njegovu korist u svakodnevnom životu. Ubrzo smo proširili uslugu na više gradova i regija, povećavajući dostupnost Gepeka korisnicima diljem zemlje, ali i u Austriji, Sloveniji, Njemačkoj pa sve do Irske.

Tim tvrtke Gepek. Foto: Marko Todorov / CROPIX

Naglasite posebne vrijednosti

Gepek je brzo postao popularan ne samo među privatnim korisnicima koji traže pouzdan način dostave paketa, već i među malim poljoprivrednicima koji su prepoznali vrijednost brze dostave od polja do stola. Za njih, vrijeme dostave je ključan čimbenik jer utječe na svježinu i kvalitetu njihovih poljoprivrednih proizvoda, posebno svježe ubranog voća i povrća. Jednostavno nije svejedno hoće li svježa salata biti dostavljena u tri sata ili za tri dana!

Posebni izazovi i timski duh

Nije uvijek lako graditi startup pa tako ni Gepek, ali uvijek smo tu jedni za druge kad je najteže. Smijeh je često prisutan pa čak i u najstresnijim trenucima, specifični smo kao tim baš po tome da se dobro slažemo – poslovno, ali i privatno. Od zanimljivijih dostava je bio zahtjev jedne mame iz Slavonije koja je zatražila pomoć kako dostaviti sarmu sinu (programeru) u Njemačku. Uključila se naša Gepek ekipa posebno specijalizirana za hitne sarme dostave!

I ne zaboravite – pozitivan utjecaj na društvo

Možda zvuči kao floskula, ali mislim da nas timski duh izdvaja od mnogih. Međutim, osjećaj kada vidite kako Gepek raste i kako naša ideja stvarno mijenja živote ljudi je neopisiv. Raditi na nečemu što ima pozitivan utjecaj na ljude i društvo donosi nevjerojatno zadovoljstvo i ponos pa smo skoro zaboravili da već dvije godine nemamo klasičan godišnji odmor. Možda, ali samo možda i ove odgovore tipkam na „godišnjem“.

Kada smo tog petka popodne razmišljali o ideji, bili smo svjesni da će Gepek biti rješenje koje će olakšavati živote ljudi i činiti svijet malo povezanijim mjestom. Mi smo kao tim odradili puno toga, a na vama je samo preuzeti Gepek aplikaciju, objaviti vožnju ili poslati paket.

Android ➡️ 

iOS ➡️ 

Pročitaj više

Eurosong je izazvao mnogo reakcija na različitosti koje smo imali prilike doživjeti. Svakakvi ružni komentari povlačili su se društvenim mrežama. Svijet još nije spreman za različitosti, a kako bi i bio kad još nismo prihvatili ženska i dječja prava. Upravo o tome potonjem želim pisati jer istraživanja američkim i švicarskih sveučilišta daju frapantne rezultate.

business & pleasure

Spremne ste svoje prijateljstvo odvesti na novu razinu – onu poslovnu? Koliko god vam bila dobra ideja proizašla iz druženja s frendicom, prije ove avanture postavite si 5 pitanja i saznajte kakva budućnost očekuje vaš biznis i prijateljstvo

Pred nama je najnevjerojatnija vožnja u povijesti čovječanstva. Vežite se, polijećmo!

NOVA POSLOVNA PRAVILA

Kako to da ste već tri godine zapeli na istom radnom mjestu i ni mic pa se u usporedbi s vama, čak i ona orhideja koja čami na vašem radnom stolu i koja već peti puta mijenja ruho čini kao simbol uspješnog cvijeta? Hm… A jeste li sigurni da koristite nove programe?

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.