Inspirativna poslovna priča

OD IDEJE DO REALIZACIJE U 8 KORAKA: Carla Ferreri nam je otkrila kako su razvili aplikaciju Gepek

Aleksandra Orlić
29.07.2023.

Iako na svijetu, dok mi ovo pišemo postoji 8 milijuna aplikacija, malo tko zna što je sve potrebno napraviti da bismo je doista i realizirali. Kako izgleda proces od ideje preko traženja investitora do downloadanja aplikacije te na manje bitno – kako zanimljivu platformu pretvoriti u pravu zajednicu koja će imati pozitivan utjecaj na društvo – otkrila nam je Carla Ferreri, suosnivačica i CEO Gepeka

Sjećate se one epizode serije ‘I tek tako’ kada Carrie hoda New Yorkom sa super šeširom duboko na očima i dok razgovara s frendicama na mobitel skrivi biciklističku nesreću pa sa zgodnim vozačem završi na hitnoj. A ubrzo i u njegovoj ogromnoj dizajnerskoj kući. Otkuda biciklistu tolike umjetnine i toliko prostora u samom centru New Yorka, pita ga Carrie.

“Ma samo sam prodao dvije aplikacije, a sada radim i na trećoj”, kaže šturo njen novi poznanik s rukom u gipsu, koji nažalost neće dugo ostati u njenom životu, niti će Carrie saznati što je sve potrebno da se uspješno proda aplikacija.

Srećom, promet u Zagrebu nije tako strašan, a mi smo imali sreću što smo naletjeli na podjednako uspješnu i fascinantnu Carlu Ferreri koja je s bratom Darijem pokrenula uspješan startup i aplikaciju Gepek te koja je za razliku od bogataša iz New Yorka koji voli mistificirati svoj posao, s nama rado podijelila sve korake koje je potrebno poduzeti od ideje do realizacije uspješnog start-upa.

Iako, kada malo bolje razmislimo, ovaj startup bi baš dobro došao jednom od najprometnijih gradova na svijetu. Halo, New York! Zagreb is calling… Carla is on the line! A ovo je priča o njenoj aplikaciji Gepek te s kojim se izazovima susretala na putu.

Kako je rođena ideja

Idejni začetnici Gepeka smo brat Dario i ja, a sve je krenulo jednog petka popodne kada nam je mama javila da je na putu za more i da je zaboravila lijek koji joj je tad hitno trebao. Klasični dostavni servisi nisu nudili dostavu za vikend. Potraga za dostavom lijeka u jednom danu potakla nas je da osmislimo nešto što bi pomoglo ljudima da brzo i pouzdano prenose pakete putem postojećih vozača koji već putuju u tom smjeru. Tako se rodila ideja za Gepek.

Definirajte start-up

Kako smo oboje radili u IT-u i logistici, imali smo iskustva i znanja koja su se mogla savršeno uklopiti u koncept naše nove platforme. Shvatili smo da tisuće ljudi putuje u istom smjeru, ali i to da prazna mjesta u automobilima često ostaju neiskorištena. Nisu svi raspoloženi za prijevoz putnika, a paketi su uglavnom šutljiva roba.:) Dakle, riječ je o startupu koji koristi princip carpoolinga, ali umjesto putnika, Gepek se fokusira na prijevoz paketa.

Kreirajte jasne ciljeve

Gepek omogućuje pošiljateljima paketa da postave zahtjeve za prijevoz paketa s lokacije A do lokacije B. S druge strane, vozači koji su već na putu u tom smjeru mogu preuzeti te zahtjeve i zaraditi te pokriti trošak prijevoza tako što će prenijeti pakete do odredišta. Cilj Gepeka je stvoriti pouzdanu i učinkovitu mrežu dostave paketa koja bi koristila postojeće resurse i smanjila negativan utjecaj na okoliš.

Širenje tržišta, ali i zarazne energije

U ranoj fazi pridružio nam se kao suosnivač Kristijan Škarica čija je zarazna energija i entuzijazam donijela ogromnu vrijednost našem timu. Kristijanova strast prema viziji Gepeka omogućila nam je ne samo širenje tržišta, investicija već i izgradnju snažnog i stabilnog tima.

Kako platformu pretvoriti u zajednicu

Nakon što smo lansirali Gepek, vrlo brzo naša platforma je postala zajednica od nekoliko tisuća Gepekovaca. Ljudi su brzo prepoznali prednosti ovog koncepta i njegovu korist u svakodnevnom životu. Ubrzo smo proširili uslugu na više gradova i regija, povećavajući dostupnost Gepeka korisnicima diljem zemlje, ali i u Austriji, Sloveniji, Njemačkoj pa sve do Irske.

Tim tvrtke Gepek. Foto: Marko Todorov / CROPIX

Naglasite posebne vrijednosti

Gepek je brzo postao popularan ne samo među privatnim korisnicima koji traže pouzdan način dostave paketa, već i među malim poljoprivrednicima koji su prepoznali vrijednost brze dostave od polja do stola. Za njih, vrijeme dostave je ključan čimbenik jer utječe na svježinu i kvalitetu njihovih poljoprivrednih proizvoda, posebno svježe ubranog voća i povrća. Jednostavno nije svejedno hoće li svježa salata biti dostavljena u tri sata ili za tri dana!

Posebni izazovi i timski duh

Nije uvijek lako graditi startup pa tako ni Gepek, ali uvijek smo tu jedni za druge kad je najteže. Smijeh je često prisutan pa čak i u najstresnijim trenucima, specifični smo kao tim baš po tome da se dobro slažemo – poslovno, ali i privatno. Od zanimljivijih dostava je bio zahtjev jedne mame iz Slavonije koja je zatražila pomoć kako dostaviti sarmu sinu (programeru) u Njemačku. Uključila se naša Gepek ekipa posebno specijalizirana za hitne sarme dostave!

I ne zaboravite – pozitivan utjecaj na društvo

Možda zvuči kao floskula, ali mislim da nas timski duh izdvaja od mnogih. Međutim, osjećaj kada vidite kako Gepek raste i kako naša ideja stvarno mijenja živote ljudi je neopisiv. Raditi na nečemu što ima pozitivan utjecaj na ljude i društvo donosi nevjerojatno zadovoljstvo i ponos pa smo skoro zaboravili da već dvije godine nemamo klasičan godišnji odmor. Možda, ali samo možda i ove odgovore tipkam na „godišnjem“.

Kada smo tog petka popodne razmišljali o ideji, bili smo svjesni da će Gepek biti rješenje koje će olakšavati živote ljudi i činiti svijet malo povezanijim mjestom. Mi smo kao tim odradili puno toga, a na vama je samo preuzeti Gepek aplikaciju, objaviti vožnju ili poslati paket.

Android ➡️ 

iOS ➡️ 

Pročitaj više

In the MOOD for colors

Zašto bi to sada netko radio? Ok, imamo više vremena, zabavno je, a uz to – puno se lakše snalazimo ako sve oko sebe organiziramo po bojama. I četvrta olakotna okolnost – boje itekako utječu na naše raspoloženje. Odobrio MOOD.HR

LEKCIJA O AUTORSKIM PRAVIMA

Ovaj je članak možda mogao završiti u našoj rubrici o kulturi, i to kao žalopojka što svijet nikada nije čuo remek-djelo – kako Kralj izvodi pjesmu ‘I Will Always Love You’, kao što je mogao biti smješten u rubriku Life pod egidom – ‘Događa se i najboljima’. No kako se divimo Dollynoj hrabrosti da kaže ‘Ne, nećete me nasanjkati da pristanem na nepovoljan ugovor’, smatramo da mu je itekako mjesto u rubrici – Power

Bad Boss

Manipulativno ponašanje, nedostatak empatije i donošenje odluka bez razmatranja posljedica – osobine su koje imaju lideri koji su poznati po tome da svako radno okruženje mogu pretvoriti u ogledni primjer toksične sredine. Evo kako izaći na kraj s njima, a bez da date otkaz?

Stanje visoke koncentracije

Možda ga zlatne ribice nimalo cijene, ali mačke itekako znaju da je sposobnost dobre koncentracije jedna od važnijih supermoći. Evo kako ćete svladati umijeće hiperfokusiranja, raditi s guštom i lakoćom te ne manje bitno – puno ranije odlaziti s posla na party.

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.