ZBOGOM ISCRPLJENOSTI NA POSLU: Zašto Harvard toplo preporučuje ‘sprint metodu’

Lena Ivanović
14.06.2024.

Cijeli svijet se sprema za Olimpijske igre u Parizu, pa smo i mi odlučiti uvesti neke nove metode vježbanja, pardon metode rada na poslu.

Vjerojatno i vi znate one likove na poslu koji kampiraju u uredima noću, ne bi li sutradan svima mogli reći kako su radili cijeli dan i noć te još nisu gotovi. Ante je bio takav lik, kao što bi rekla Severina, sve dok mu jedna kolegica nije uzvratila protupitanjem – Želiš li nam se sada potužiti da nisi produktivan? Uostalom, pripadnici generacije Z već odavno znaju postaviti granice, a jedan od dokaza je i veliko čuđenje zašto glavna junakinja u filmu ‘Vrag nosi Pradu’ trpi takav teror. No prije nego li se svi dovedemo u stanje krajnje iscrpljenosti kada nam jedino bacanje mobitela u more ili fontanu pomaže, pogledajmo što kažu stručnjaci koji su se orijentirali na pitanje kako preživjeti radni dan bez osjećaja pregorijevanja?

Naravno, Olimpijske igre u Parizu su pred vratima i sportska metoda se nameće kao posve prirodna. Uostalom, od koga ćemo učiti nego od sportaša koji znaju koliko truda uložiti da biste postigli vrhunske rezultate. Naime, ugledni Harvard Business Review preporučuje sprint-metodu, koju možete primijeniti tijekom učenja, obuke ili tijekom obavljanja svojeg standardnog posla kako biste bili produktivniji.

Foto: Unsplash+

Radimo 90 minuta, a odmarmo 5 minuta

Sprint-metodu je definirao Tony Schwartz, CEO Energy Projecta i autor knjige “The Way We’re Working Isn’t Working”, a tajna je u tome da pronađemo ravnoteže između radnih i odmora te ne manje bitno da osvijestimo negativne matrice. U prijevodu, to znači da radimo s punom koncentracijom i intenzitetom ujutro, 90 minuta (ali ne duže), prije nego što uzmemo odgovarajuću pauzu. Drugim riječima: u 90 minuta trebamo se fokusirati isključivo na svoj najzahtjevniji i najvažniji zadatak, a zatim odmoriti mozak kako bi se oporavio. A kada se vratite za svoj stol, radit ćete učinkovitije i efikasnije”.

Zvuči super osim što sada imamo dva pitanja. Jedno se tiče – hoće li našim kolegama svakih 90 minuta smetati alarm, a drugo – trebamo li se odmah obratiti sindikatima da i službeno uvedu više kraćih pauza tijekom kojih izlazimo na zrak, idemo na kavu ili na livadi ispred zgrade radimo tai chi s lepezom? I, hoće li rezultati biti podjednako dobri, ako ne i bolji, ako pauze budu nešto duže od pet minuta?

Naslovna fotografija: Unsplash+

Pročitaj više

Svi smo čuli za FOMO – strah da ćete nešto propustiti pa non-stop morate biti vani i zujati po svuda, no što je to FOBO – fear of better options?

reality check

Treba vam godišnji poslije godišnjeg? Svi smo imali taj moment, no znamo i kako se osloboditi stresa, ali i minusa koji nas je dočekao s povratkom u svakodnevicu

Bruto ili neto?

Na poslu provodimo barem 40 sati tjedno, a mnogima zaokuplja misli i u slobodno vrijeme. Pa prije negoli se upustite u avanturu zvanu novo radno mjesto, provjerite što bi vas tamo moglo dočekati

Crossover pjevačica i vocal coach

Irma Dragičević, crossover pjevačica, prepoznatljivo lice regionalnih mjuzikala i opereta te vocal coach s akademskom naobrazbom – otkriva nam kako bez straha pustiti svoj glas te kako nam pjevanje i ‘treniranje’ glasa glazbom mogu pomoći u boljem javnom nastupu, donijeti nam više samopouzdanja, a gotovo sigurno – pomoći nam da pronađemo talente koji nismo niti znali da imamo. (P. S. Da, većina nas može pjevati, i to jako dobro!)

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.