FASHION FANDOM: Jesu li Taylor Swift, Beyonce i Harry Styles glavni modni vizionari?

Tamara Radan
29.12.2023.

Draga Miranda Presley, moramo te obavijestiti da već neko vrijeme živiš u zabludi jer modni urednici i dizajneri nisu oni koji drže konce modnih trendova u rukama već glazbenici…

Kako nastaju trendovi – pitanje je koje si svaki put iznova postavimo kada vidimo da se odjednom na modnom meniju pojavio neki posve suludi predmet koji je stekao kultni status ili da netko nije u stanju vidjeti koja je razliku između dva, na prvi pogled – vrlo slična plava remena. Pa naravno da je prva reakcija repliciranje stare lekcije koju nam je svima davne 2006. održala modna urednica Miranda Presley koja glumi Annu Wintour.

“Ta svi već znaju da trendovi počinju unutar kolekcije jednog dizajnera, a zatim ih slijede drugi dizajneri koji nude vlastite interpretacije”, objašnjavala nam je Miranda. “Godine 2002. Oscar de la Renta predstavio je kolekciju azurnih haljina, a onda je Yves Saint Laurent predstavio svijetu vojničke jakne u azurnoj boji.”

Pogađate već kako se nastavlja ovaj niz. Nakon toga, grupa urednika u glossy časopisima određuje koji su trendovi vrijedni. Čitaj – kojim će bojama i oblicima trgovački lanci napuniti svoje police, sve dok fast fashion ne razvodni trend do svojih najnemarnijih verzija za sve Andy Sachs ovoga svijeta.”

Nova pravila – trendovi se ne kroje na vrhu

A sve to zaboravite jer priča da modni urednici vuku konce trendova kako im drago više ne drži vodu jer konce su preuzeli glazbenici, YouTuberi, TikTokeri i zvijezde društvenih mreža. Barem ako pomnije promotrimo istraživanja koja je provela tvrtka Klarna. Naime, da stilovi naših omiljenih glazbenih zvijezda utječu na našu garderobu nije neka topla voda. Grupa ABBA je u sedamdesetima popularizirala trapezice i platforme, Nirvana je oblikovala grunge stil devedesetih, a Britney Spears je prije kultne serije “Gossip Girl” na početku novog tisućljeća predstavila preppy školski chic.

Kako je stil djedice ponovo postao cool

A kako stvari stoje danas? Tko zna kakav bi život imale prijateljske narukvice da nije bilo njihove glavne promotorice Taylor Swift. A tek grandpa stil?! Da nije bilo Harryja Stylesa, možda bi zauvijek bio rezerviran samo za seniore. Da ne spominjemo kaubojke, kristalni nakit i crvene kombinezone koji su samo zahvaljujući Beyonce doživjeli pravu renesansu i zabilježili porast prodaje za čak 174%. A sada bacite pogled na svoj ormari ili što želite nabaviti na popustu, a onda pronađite na glazbenim top listama glavnog krivca tj. osobu koja je najviše utjecala na vaš modni ukus.

Prijateljske narukvice + 26% u srpnju (Taylor Swift)

Srebrni nakit + 50% u kolovozu (Beyoncé)

Haljina s resama + 74% u lipnju (Taylor Swift)

Tekuća sjenila s glitterom + 79% u svibnju (Beyoncé)

DIY nakit + 112% u kolovozu (Taylor Swift)

Kaubojke + 128% u rujnu (Beyoncé + Harry Styles)

Crveni kombinezon + 174% u lipnju (Beyoncé)

Biserni nakit + 221% u kolovozu (Taylor Swift)

Kristalni nakit + 227% u svibnju (Beyoncé + Harry Styles)

Biserne narukvice + 459% u ožujku (Taylor Swift)

Sunčane naočale u obliku srca + 1111% u srpnju (Taylor Swift + Harry Styles)

Pročitaj više

Trebaju li parfemi uvijek asocirati samo na lijepe i nosu ugodne ili napaljujuće trenutke? Novi niche parfemi sve više uranjaju u nepoznate, mračne vode, pitajući nas – jeste li se ikada zapitali kako miriše sudnji dan?

Budimo realni, nakon trenda zvanog “No-Pants Look”, nije li koncept “One-Leg Pants” korak unazad? Ili se modna industrija zabrinula da bi proizvodnja hlača mogla rapidno opasti?

Stil i stav

Od svete geometrije kakvu su voljeli Egipćani preko hrabrih eksperimenta sa ženstvenošću i elegantnih šik frizura pa sve do šaljivih sličica na Instagramu koji se sprdaju s time da šiške vole jedino ‘manic pixie dream djevojke’. Kako se naš stav o šiškama mijenjao kroz povijest i zašto o njima već toliko dugo raspravljamo?

jutarnja rutina

Mnogima je kava neizostavni dio jutarnje rutine, no poništava li ona djelovanje vaših rituala njege kože?

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.