‘Najljepši dio baleta je trenutak kada jedan od plesača mrvicu pogriješi, drugim riječima – kada se dogodi onaj glitch koji te nakratko vrati u stvarnost i osvijesti koliko je zapravo puno truda, discipline, napora potrebno ne bi li se dočarala ta fantazija. Jer tek tada možeš pojmiti koliko je balet veličanstvena umjetnost, Nešto kao da te netko malo bocne u ruku, tek tako da te uvjeri da ne sanjaš’, tako je teoretizirao moj prijatelj, pasionirani ljubitelj baleta koji se davnih dana i sam okušao u suvremenom plesu.
Hit predstava u Beču ‘When Ballet goes Wrong’
Izgleda da je na istom tragu bio i američki koreograf i baletni majstor Jerome Robbins kada je prije tri godine u Bečkoj državnoj operi predstavio plesnu točku ‘When Ballet goes Wrong’, a na kojoj su greške plesača (ispadaju iz takta, zaboravljaju pokrete, stoje na krivom mjestu) dovedene do savršenstva. Naravno, glazbena podloga je bila vrlo inspirativna – Chopinov valcer ‘Mistake’ u e-molu.
Drugo lice elegantnih balerinki
Uostalom, nije li netko već odavno zaključio da ako grešku razvijaš dosljedno, dobit ćeš savršeno djelo. Pa kada su ‘greške’ već odavno postale zanimljive i u svijetu baleta koji se ozbiljno pokušao približiti suvremenom plesu gdje vrijedi ono anything goes, zašto se i mi ne bismo okušale u tom subverzivnom svijetu, pomislile su balerinke, cipele koje su godinama bile simbol gracioznosti, ljepote i gotovo nepodnošljive besprijekornosti. Uostalom, bilo je vrijeme da izađu iz svoje pristojne teen faze i otkriju svoj autentičan glas, baš kao što je napravila Miley Cyrus.
Pa i drugi su prošli taj buntovni put i preživjeli. Pogledajte samo CV tenisica i kopačkih koje su dobile petu, Mary Jane modnih transformacija koje su se prošle sezone tako osilile da su postale ozbiljna konkurencija XXL platformama ili pak traper čizama ove jeseni. Stoga zaboravite pastelne boje i nenametljive detalje. Kiko Kostadinov, Molly Goddard i Abraham Ortuño nude dovoljno uzbudljive balerinke s finom dozom bunta – glam rock platforme i štikle s metalnim nitnama. Uostalom, tko kaže da pliée i piruete uvijek moraju biti savršeni?