Nepretenciozan stil

LOŠ UKUS TAYLOR SWIFT KAO STRATEGIJA: Smije li vrhunska pjevačica imati prosječan stil

Tamara Radan
20.07.2024.

Budući da glazbena karijera Taylor Swift leti strelovitom putanjom, kako to da njezini stylinzi ne prate taj put nego se oblači u pristupačnim dućanima, a što se tiče kombiniranja nikako da pogodi pravi akord, pitaju se modni kritičari

Ako postoji i jedno zanimanje koje je neprestano na vjetrometini tuđeg mišljenja i sve samo ne stabilno to su onda ona umjetnička. Znao je to jako dobro tvorac dokumentarca o Humphreyju Bogartu koji je tvrdio da ga je miks poslovne neizvjesnosti, preveliko prepuštanje suludim emocijama koje je morao prikazati na filmskom platu te naposljetku – obilato korištenje opijata stajao zdravlja. Pa ipak, kao da umjetnicima i samima nije dovoljno teško pa treba svaki njihov uradak, bio to film, pjesma ili stih do temelja analizirati. A da stvar bude uzbudljivija u kritiku ubaciti malo privatnih drama te sve obilato garnirati seciranjem odjeće. No to je cijena slave, rekli bi oni manje osjetljivi. Jer što je drugo umjetnički nastup nego neka vrsta silaska u arenu.

Zna to najbolje pjevačica Taylor Swift koja se u 34 godine života naslušala i kritika i uvreda. Uostalom, a što je bila inspiracija za njenu čuvenu pjesmu „Reputation“. No budući da joj trenutno glazbena karijera ide tako silovitom putanjom, turneja “The Eras Tour” ruši sve rekorde, dok je njezina ukupna imovina prošle godine premašila milijardu dolara (to je inače jedna jedinica s devet (!) nula), normalno je da su nadrapali njezini stylinzi. Problem nije toliko u tome što pjevačica nosi obične, svima nama dostupne brendove nego zašto što jednostavno nema ukusa, kažu dežurni modni kritičari.

Loš stil kao strategija

Uostalom, zašto čovjek naprosto ne bi imao jako dobar sluh i nešto slabije vidio. U prijevodu – obukao prvo na što naiđe jer se možda želi koncentrirati na neke druge stvari, rekao bi možda u njenu obranu, da je živ Steve Jobs, a koji isto nije briljirao u dizajnerskim komadima. To bi čak bilo ljudski – žena naprosto ne može pogoditi dobar akord s odjećom. Ili možda prilagođava svoj stil trenutnom raspoloženju i inspiraciji albuma – sad je country stil, sad Lolita, pa onda skok na retro furku sedamdesetih pa stišavanje u crno-bijelim fotografijama i neoromantičnom looku.

No dežurni kritičari nisu mogli ostati na tom stupnju te su razvili teoriju da se Taylor Swift – onako malo bez veze oblači i to po sistemu da joj je stil dostupan, predvidljiv te da ne predstavlja ‘prijetnju‘, jer je to njena marketinška strategija. Drugim riječima da vrlo proračunato odašilje poruku da je pjevačica najbolja frendica ama baš svima.

Mase nemaju ukusa

Želite dokaze? Osobne ispovijedi, narukvice prijateljstva, skrivene poruke u videima, pozivanje najvećih obožavatelja doma, učenje njihovih imena… Stoga i nije čudno da ciljano bira loš stil kao strategiju jer naprosto želi privući široku masu, tvrde teoretičari zavjere. A svi znamo da široke mase često nemaju ukusa. No s druge strane, postavlja se i pitanje – biste li vjerovali Taylor Swift koja pjeva o svojim unutarnjim borbama, strahovima i problemima kada ne bi izgledala kao jedna od nas?

Pravo na ‘loš stil’

A sada dolazimo do glavnog paradoksa. Iako je cijeli vibe suvremenog odijevanja mladih upravo nepretencioznost, svjesno odabiranje komada koji izgledaju obično, zastarjelo, anakrono, nezgrapno i manje ili više ružno, kako to da je Taylor Swift zabranjen pristup tom stilu nego je odmah izbačena iz kluba i to ovoga puta s novom reputacijom – onom vrlo proračunate osobe koja će sve napraviti za promociju. Uostalom, i sama pjevačica je u jednom intervjuu istaknula seksistički ton tih tvrdnji: “Kad muškarac nešto radi, to je strateški. Kad žena radi isto, to je proračunato.” Hm, kako stvari trenutno stoje trenutno – nema druge nego da Taylor Swift na sljedećem albumu uglazbi i čuveni citat Humphreya Bogarta – “All you owe the public is a good performance.

Naslovni vizual: Taylor Swift Instagram

Pročitaj više

De Rigo Vision ponovno donosi stilsku revoluciju s novim modelima sunčanih naočala Police, Yalea, Furla i Fila spajajući tehnologiju, održivost i modni instinkt za listopad.

Već imate planove za godišnji odmor, ali ste još u potrazi za pravim komadom prtljage? Nema problema, redakcija Mood.hr-a za vas je istražila različite marke putnih kofera – uključujući savjete za kupnju. Pogledajte koje smo stavile na wish listu za naša sljedeća putovanja, ali i cijeli život.

recept za unikatni stil

Jedan od načina na koji svoj stil možete obogatiti nečim jedinstvenim (i ujedno eco-friendly) jest vintage odjeća i modni dodaci

28 dana čekanja

Razumijemo vas, u tom se trenutku to činilo kao dobra ideja – potpuno promijeniti svoju beauty rutinu. Isprobati kremu koju vam je prije dvije godine dala mamina frendica, onu kojoj je istekao rok, a onda vam je koža potpuno poludjela? Čestitamo! Kad smo svi poludjeli, zašto ne bi i naša koža?!. Ali imamo dobre vijesti: znamo točno što treba napraviti kako biste zaliječili kožu. Doduše, trebat će vam nešto vremena jer koža treba 28 dana da bi se obnovila.

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.