Outfit biramo prema raspoloženju, ali recipročno, sama odjeća utječe i na naše raspoloženje. Odjeća može utjecati na to kako nas drugi doživljavaju, na našu percepciju sebe samih, ali i samopouzdanje te na to kako se osjećamo, a za to postoji čak i znanstveni termin, tzv. „enclothed cognition“, prenosi Brain Fodder.
„Enclothed cognition“ moglo bi se prevesti kao odjevna spoznaja ili kognitivna percepcija, a odnosi se na efekt koji odjeća ima na različite psihološke procese poput osjećaja, samoprocjene, stavova i komunikacije.
Formula za super osjećaj
Znanstvenici su eksperimentima dokazali da simbolizam koji pripisujemo odjevnim komadima utječe na našu percepciju, pa čak i na uspješnost obavljanja zadataka. Pojednostavljeno, ako nosimo nešto što simbolizira moć poput odijela, osjećat ćemo se moćnije.
To dokazuje i studija u kojoj su sudionici podijeljeni u dvije grupe – jedna u odijelima i druga u trenirkama, a zadatak je bio osvojiti sredstva u simuliranom poslovnom okruženju. Očekivano, grupa u odijelima je pobijedila, osvojivši 2 milijuna dolara, a grupa u trenirkama izgubila je 1.2 milijuna.
Isto tako, opuštenija pravila poput „casual Friday“ potiču ljude na druženja, a sexy donje rublje ispod odjeće mala je tajna koja nam jača samopouzdanje.
A kako se uvijek osjećati fantastično, u svakoj situaciji i ambijentu? Nova Fashion&Friends reklamna kampanja ‘Escapade‘ predlaže 3 nepogrešiva styling prijedloga za toplije dane koji podižu vaše raspoloženje:
Osjećam se: energično
Proljeće i ljeto uvijek vas zove na istraživanje i aktivan odmor? Zaboravite na dosadne tajice i trenirke, jer svaka avantura je uzbudljivija s dobrim modnim komadima. Kratke hlačice, kupaći kostim, košulja, parka, tenisice… Spremni ste na sve situacije i vidjeti što više – ali i biti viđeni.
Osjećam se: senzualno
Sve već dobro znamo da je dobra slip haljina must-have ljetne garderobe, a zanimljive boje i uzorci mogu dodatno popraviti look – i raspoloženje. Narančasta simbolizira entuzijazam, energiju i sreću te privlači pozornost, pa će vas ova haljina transformirati u pravu „društvenu leptiricu“, a izlazak u večer za pamćenje.
Osjećam se: moćno
Nenametljiva, ali upečatljiva, kvalitetna klasika uvijek pali. Pješčani tonovi i jednostavni krojevi izgledaju sofisticirano u svakom ambijentu i zrače samopouzdanjem – gdje god se nalazili.
Kampanja Escapade Fashion&Friends snimljena je u marokanskoj pustinji Agafey.
Credits:
Modeli: Suzana Horvat za Premium Models Paris i Dalibor Urošević za Demons Model Management
Kreativna i art direkcija, fotografija, styling: Jelena Milovanović i Jelena Mitić, Vis À Vis creative
Videograf: Ivica Nikolić
MUA: Milica Ilić za studio Ene Jović