Kada ste zadnji put nosili crvene najlonke na crvenu jaknu – pitanje je koje bi možda najlakše odlučilo u koju generaciju spadate – u generaciju TikTok koja obožava boje ili pak u onu koja se gotovo sjeća svake godine o kojoj pričaju gosti Danijele Trbović u emisiji ‘Godina za pamćenje’, a zadnji put je takvu kombinaciju nosila u vrtiću.
I doista! Gotovo da ne znamo niti jedan odjevni predmet, a na osnovu kojeg bi se moglo detektirati iz koje je godine fotografija – prozirne najlonke u sedamdesetima, guste i šarene u osamdesetima, gole noge u seksi devedesetima (da, čak i zimi) zatim debele guste crne najlonke na početku tisućljeća i gle tko nam se to opet vratio – šarene najlonke svih boja – od crvene, žute, zelene, roze pa čak do bijele. A kada kažemo bijela, nekima od nas se zasigurno automatski zamrači pred očima jer svi znaju – bijele čarape podebljavaju i povećavaju i samo najhrabriji i najkreativniji ih znaju isfurati. I stoga, Kristen Stewart, respect!
Tri glavna krivca za comeback šarenih najlonki
Pa kako je moguće da se ovaj trend koji smo nekoć povezivali smo uz retro godine, djetinjstvo, šareni MTV ili maškare vratio na modnu scenu i ušuljao u naše ormare? Niz je razloga, objašnjavaju modni stručnjaci. Naime, već neko vrijeme u nama postoji potreba za nostalgičnim vraćanjem u djetinjstvo i za pink bojama – od Barbie filma do Peach Fuzz boje godine.
S druge strane, TikTokeri su već odavno skužili da su jarke boje na filterima i videima puno upečatljivije od greige estetike koja je sve do nedavno vladala Instagramom. Treba li sada spomenuti da u monokromnim kombinacijama s čarapama u boji bez problema postižete dojam daleke rođakinje kakve superjunakinje? I konačno – ako tome pridodamo želju da se poigramo ‘ugly estetikom’, smislimo neki novi stil ili naprosto svijetu dokažemo da smo toliko cool da možemo nositi i granny chic, ali i stvari iz vrtića, sve elementi da vam sada mrtvi-ozbiljni predložimo nekoliko načina kako furati šarene najlonke su tu.
Naslovna fotografija: Dua Lipa Instagram; animacija: Canva