ZNATE LI ŠTO JE ‘PHOTO-AGING’: I u kakvoj je vezi s dodatnom rasvjetom za selfieje?

Lena Ivanović
17.01.2025.

Konačno imate i znanstvenu potvrdu te valjanu dozvolu za kupovinu ljetnih kremica sa zaštitnim faktorom te cool sunčanih naočala za vrijeme najhladnijih mjeseci u godini

Advent u Zagrebu. Sunca ni za lijek, no to ne sprečava moje prijatelje da nose sunčane naočale. Jedna se upravo vratila s kontrole vida gdje joj je liječnica rekla da je pametno nositi sunčane naočale i zimi, a nakon zahvata na očima i u kući, a druga me uvjerava da ima tonirana stakla koja joj posvjetljuju sivu svakodnevicu za par tonova pretvarajući je u topliju sliku. Na kraju ispada da jedina ispadam nedovoljno cool na fotkama.

Photo-aging, što je to?

A kako stvari stoje i nedovoljno informirana, jer beauty stručnjaci već neko vrijeme upozoravaju na photo-aging. Kao da nam nije dovoljan anti-aging, slow-aging ili well-aging. Za one koji još ne nose sunčane naočale i zaštitni faktor kao ja na Adventu, govorimo o novom uzročniku bora. Naime, pojam photo-aging odnosi se na starenje kože pod utjecajem svjetla.

Foto: Unsplash

Velike i male doze štetnog zračenja

Photo dolazi od grčke riječi phos što znači svjetlo. Pritom se misli prvenstveno na izloženost ultraljubičastom UV svjetlu, kao što je sunčeva svjetlost, ali i na sve druge izvore UV zračenja. Nećete vjerovati, ali tu spadaju: solariji, UV lampe tijekom manikure, fluorescentne i halogene lampe, rasvjeta za selfieje i podcast pa čak i ekrani elektroničkih uređaja poput pametnih telefona, tableta i računala jer i oni također mogu emitirati male količine UV zračenja.

Naime, znanstveno je dokazano da UV zrake mogu ubrzati razgradnju kolagena i elastina u koži, što dovodi do pojave bora, sitnih linija, pjega pa čak i pigmentacijskih mrlja. Koža gubi elastičnost, postaje opuštena i mekša, a zbog ovog gubitka čak se može promijeniti i struktura kože. Stoga, imate našu dozvolu za kupovinu ljetnih kremica i cool naočala i za vrijeme najhladnijih mjeseci.

Naslovna fotografija i video: Canva

Pročitaj više

Ako je netko stvarno razumio što je Coco Chanel mislila kad je govorila o oblačenju žena zvijezdama svih veličina – koje svjetlucaju u kosi i podsjećaju na slobodu i snagu – onda je to Matthieu Blazy, novi kreativni direktor modne kuće koja ove godine slavi 115 godina postojanja.

Elias Medini, poznatiji kao Lyas, francuski je modni komentator i influencer koji je preoblikovao način na koji publika doživljava modne revije. Njegov projekt La WATCHPARTY, koji je započeo kao spontana ideja, prerastao je u globalni pokret koji spaja digitalnu kulturu s fizičkim okupljanjima ljubitelja mode. Za ulaz nije potrebno pozivno pismo; jedini uvjet je nošenje crvenog ruža, Lyasovog zaštitnog znaka. A kad se revija pretvori u cool javni party, onda vjerojatno i ekipa iz filma ‘Vrag nosi Pradu’ koja ponosno sa sunčanim cvikama sjedi u prvom redu vjerojatno misli da je na krivom mjestu

Plus - potražite stare fotke s ljetovanja

Zašto je pametno frizeru donijeti fotografiju s ljetovanja kada ste bili mali, što je to ‘money peace’ i koje šifre boja trebate naučiti napamet ako želite postići look vječnog ljeta u kosi?

SAMO 5 KOMADA GODIŠNJE

Jeste li se i vi često našle u situaciji da stojite pred prepunim ormarom, a nemate ništa za obući? Suosjećam. Stoga me nemalo iznenadio broj odjevnih komada koje prema Hot or Cool Institute uopće trebamo posjedovati i koliko novih odjevnih komada godišnje „smijemo“ kupiti ako se želimo smatrati ekološki osviještenim fashionisticama

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.