Tihi luksuz i minimalizam već nekoliko sezona dominiraju modnim krajolikom. Pročišćene siluete, akromatska paleta boja i basic komadi koji imitiraju modele od najfinijih i najskupljih materijala premda to nisu te bezbrojni online tutorijali kako izgledati kao da su nam primanja puno viša negoli zaista jesu… Je li taj trend (napokon) na odlasku?
Modna nostalgija uvijek je prisutna, pa tako nije manjkalo utjecaja devedesetih, Y2K, pokušaja indie sleaza… a ne treba zanemariti ni utjecaj pop kulture i Barbie estetike koja je moćnom ružičastom razbijala modno sivilo, te mnoštva mikrotrendova i core-ova koji su se na tjednoj bazi pojavljivali na društvenim mrežama.
A najnoviji „stari“ trend sada nije došao već uobičajenim putem s TikToka nego s modnih pista. Boho chic, stil kojim su svojevremeno inspirirale Mary-Kate i Ashley Olsen, a kanonizirala Sienna Miller, pomalo se vraća u teksturama, krojevima i stylinzima koje smo imali prilike vidjeti na tjednima mode.
Originalne predstavnice stila danas su se okrenule novim tekovinama, pa blizanke Olsen kroz svoj prestižan brend The Row promoviraju jednostavnu estetiku vrhunskih materijala i strožih krojeva, no Sienna je pak bila počasna gošća na reviji nove kolekcije brenda Chloe koji na scenu vraća bogate čipke, kontraste kože i šifona, raskošne volane, upečatljiv nakit i čizme iznad koljena.
„Ova kolekcija seže u doba kasnih 1970-ih kuće s kojom se osjećam toliko povezana. Vrijeme prirodne ženstvenosti. Senzualne, moćne i slobodne“, izjavila je nova kreativna direktorica brenda Chemena Kamali.
No nije jedina koja je pokazala neke nove objekte želje: rese, zakovice i perforirana koža, životinjski uzorci i dominantni modni dodaci obilježit će novu sezonu kod Isabel Marant. Rabanneovi kontrastirajući uzorci i slojevitost nikad nisu izgledali privlačnije. A na brojnim pistama pozornost su privukli šeširi i neobične kape.
Dakako, jedna lasta ne čini proljeće, pa čak niti njih tri, ali sve više elemenata ovog eklektičnog stila koji svoje korijene vuče iz životnog stila boema i kasnije hippija prodire i u ponudu high street brendova kao što su Zara, Sezane, H&M…
Znači li to da će onaj strogi baloner ili oversized bež hlače koje smo kupili prošle sezone uskoro postati démodé? Nikako. Dapače, možda ćemo samo imati više inspiracije za neke kreativnije kombinacije koje će biti prava vizualna gozba nakita, tekstura, uzoraka i neočekivanih kombinacija boja, za boho stil 2.0.
Naslovni vizual: Zara, Canva