EKSPLOZIJA BOJA

TARA THALLER, HALO: Kako je dopamine dressing istisnuo s trona Y2K trend?

Lena Ivanović
22.12.2023.

Traperice niskog struka i topići, zbogom! Nije bilo ugodno gladovati zbog vas. Zavladao je puno ležerniji stil u kojem je samo jedno važno – kao što bi rekao Gobac – da se osjećamo high!

Kako bi svijet izgledao da su se obistinile najcrnje prognoze milenijskog buga pa da su svi kompjuteri ovog svijeta prestali raditi 31. prosinca 1999. – ne znamo. No pretpostavljamo da bi svi oni rođeni dvijetisućitih teže došli do informacija i, ne manje važno, fotki koje pokazuju kako su se oblačile njihove mame, a Y2K trend sigurno ne bi zarazio cijeli svijet. Znate o čemu govorimo: kao što i samo ime kaže, Y2K je kratica za year two thousand, a označava stil kasnih devedesetih i nultih koji je proteklih godina doživio revival.

Nisko rezane traperice iz kojih vire tange, kratki topići na bretelice, tone metala i piercinga, tonirane naočale, visoki repovi s izvučenim pramenovima, plastični materijali… Jer, kad svijet ionako propada, barem da sve na nama bude usko, seksi, buntovno, futurističko i totalno drugačije. Tako su očito mislili mladi na prijelazu stoljeća, ali i dvadeset godina poslije kada smo opet, ovaj put zbog pandemije, bili suočeni s velikim strepnjama, strahovima i zatvaranjem svijeta.

Odjeća kao dizalica

No ako je vjerovati kompjutorašima i modnim analitičarima, a i svojim očima dok revno pratimo što se fura na cesti, a što na Instagramu i YouTubeu, čini se da se situacija na modnoj sceni malo promijenila jer je Y2K ipak zabilježio blagi pad prosječnih pretraživanja od 16% u odnosu na godinu prije, a pojam dopamine dressing porastao je čak 2000% u odnosu na ožujak 2022. godine. Ne, nije tipfeler zbog toniranih naočala, dobro smo napisali – dvije tisuće posto!

O čemu je sada riječ? Jesu li se u modnu igru ubacili i psiholozi kojima je dozlogrdilo da ih ljudi zasipaju pitanjima kako si pomoći s problemima vezanim uz mentalno zdravlje pa su im jednostavno poručili – a da guglate kolor terapiju i sami si povećate razinu serotonina i dopamina?

Pljačkanje modnog ormara osamdesetih

I tako je rođen trend u kojem se obilato miješaju sve vaše omiljene boje, uzorci, teksture. Ukratko, dopušteno je baš sve ono što vam podiže raspoloženje. A ako ćemo iskreno, uopće se ne zamarimo time je li se trend dopamine dressing inspirirao optimističnim osamdesetima koje su pucale od boja ili možda suvremenim video igricama i NFT bojama, glavno da djeluje.

Uostalom, dovoljno je pogledati novi spot fantastične Tare Thaller koji pojam dopamine dressing uzdiže na jedan posve novi nivo. Nakon što je prošle godine hrabro započela glazbenu karijeru singlom ‘Oteta’, a trenutno briljira u showu ‘Ples sa zvijezdama’, poznata glumica i pjevačica Tara Thaller predstavlja novu pjesmu ‘Sjajim’, kojom slušatelje podsjeća na ono što ponekad možda ostane zaboravljeno – ljubav prema sebi samima. I ne manje, na ljubav prema jarkim bojama.

Pjesma koja budi empowerment

“Pjesma ‘Sjajim‘ inspirirana je nekim prethodnim vezama i onom vječno poznatom životnom lekcijom ‘cijeniš nešto tek kada to izgubiš’. Želja mi je bila da pjesma probudi empowerment u slušateljima, da zavoliš sebe i naučiš cijeniti svoje vrijednosti. Inspiracija mi je bio citat Nine Simone ‘You’ve got to learn to leave the table when love is no longer being served'”, otkrila je Tara.

Za koncept spota, styling i vizualni dizajn zaslužna je Tarina prijateljica Nina Mia Čikeš, a režijski ga potpisuju SESTRICE. ‘Ideja je bila da video kroz duhovit način eklektično prati priču pjesme ‘Sjajim’, a koja u centar stavlja Tarin zaigran i sloboodan duh. Kroz Tarine transformacije u tri čina, ispričana je priča o gotovo uvijek nadrealnom momentu ljudske psihologije kojom nerijetko, tek kada je nešto izgubljeno, biva željom požude’, otkriva Nina Mia Čikeš.

Bridgerton na vašem vratu

Nakon sjajnog spota mi smo i više nego spremni za nove avanture. A još kada bismo znali što nas čeka. Ok, nešto i možemo naslutiti gledajući što se sve traži na Googleu. Ljubitelji retro stilova pozor! Možda ćete uskoro zbog modnih dodataka trebati posjetiti i znatno starije rođake, a ne samo mamin i bakin ormar jer ludim bojama još jedan trend diše za vratom, a to je regency stil. Naime, nakon Netflixova hita ‘Bridgerton’, popularnost pojmova vezanih uz pretraživanje regency mode od početka 2023. godine gotovo se utrostručila (+194,80%). Pa vi vidite ima li na vašoj dopaminskoj kombinaciji mjesta i za koji retro volan ili ćete se ipak suzdržati. Čisto da ne puknute od sve te silne sreće.

Naslovna fotografija: PROMO

Pročitaj više

”FETIŠ je priča koja se maskira u objekt.” (R. J. Stoller)

Imajući u vidu brzinu tempa koji nam život diktira, kao i FOMO filozofiju zbog koje rijetko i teška srca propuštamo najrazličitije prilike – iz Avon kompanije za njegu ljepote stiže nam make-up kolekcija čije ime nagovještava moćno iskustvo ispred ogledala. ULTRA COLOUR kolekcija bogata najkvalitetnijim sastojcima za šminku, kao i paletama boja s ultra postojanim pigmentima uz koje stvaramo magiju na licu i noktima.

Jeste li znali da se proces autofagije (pametno recikliranje i neka vrsta samozacjeljivanja) počinje odvijati tek nakon 13. sata gladovanja?

7 ključnih pitanja i 3 poklon paketa

Ono što Norijada već desetljećima predstavlja srednjoškolcima, to su prvi sunčani dani svima nama. No, prije nego što istrčimo u susret ljetu i pobacamo u jednom potezu svu odjeću sa sebe, dobro se podsjetiti važnih lekcija o pametnom izlaganju suncu. I, znate li što su sunčane terase i u kakvoj su vezi sunce i sladoled od čokolade u kojem upravo uživate?

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.