Ima li smisla vraćati omiljene emisije, serije, brendove i formate koji su palili i žarili prije dvadesetak, tridesetak godina ili je najbolje staviti ključ u bravu i nestati dostojanstveno? To su si pitanje morali postaviti mnogi uspješni brendovi poput serije „Seks i grad“, MTV-ja, Vice magazina i mnogih drugih koji su se tijekom ove godine zauvijek oprostili sa svojim obožavateljima. No, hej! Zašto bi netko zatvarao brend koji se godinama nametnuo kao ultimativni proizvođač seksi rublja, a koji je od svog stila života uspio napraviti lifestyle?
Ta donje rublje će nam uvijek trebati, zar ne? Kao, očito, i titula seksi Viktorijine anđelice. Pogotovo otkako su izbori za Miss, kao posve zastarjeli i uvredljivi koncept, već odavno postali stvar prošlosti. A ta vražja problematična krila, koja su oduvijek spadala u ladicu showbiza, spektakla i bijega od stvarnosti, neće baš nikome toliko naškoditi. Ajmo ih ponovo vratiti. U punom sjaju. Okej, može i bez pravog perja.
Tako su nekako razmišljali u brendu koji je proteklih godina vjerojatno održao stotine i stotine kriznih sastanaka. Za one koji su se tek nedavno uključili u program, reći ćemo samo da je poznati brend, koji je do 1995. održavao tako seksi i glamurozne modne revije na kojima su nastupale zvijezde poput Heidi Klum, Gisele Bündchen, Naomi Campbell i Tyre Banks, bio nešto poput modnog Super Bowla. Čista stvar prestiža koja je donosila gledanost i super rezultate na blagajnama. A onda je kultni brend zapao u gadne probleme jer je postao simbol patrijarhalnih ljepotnih ideala – previše neinkluzivan, previše 90-60-90, previše bijel. Prodaja je padala, gledanost opadala, tako da su godišnje revije ukinute. No, najveći udarac brendu zadao je New York Times 2020., kada je objavio članak „Angels in Hell“, koji je otkrio radno okruženje puno zlostavljanja, body shaminga i seksualnog uznemiravanja.
Promjena stila
U međuvremenu Victoria’s Secret pokušao je igrati čedno te promijenio ploču za 180, no opet… Sve što su poduzeli nekako nije valjalo. Brend se pokušao rebrandirati: bez revije, više različitosti. Uveli su prva transrodna lica, veće brojeve, šire krojeve – ali kupci nisu dolazili. Predbacivali su im da opet ima premalo oblina i raznolikosti, a previše bijelih modela koje su i dalje bile mršave. S tim da sada u kolekciji nije bilo ni glamura ni zabave. Kao da im se woke duh obio o glavu, baš kao i curama iz „Seksa i grada“ koje nakon uspjeha u devedesetima naprosto više nisu mogle pogoditi pravi smjer.
VS kao prva fantazija
No, nakon šest godina pauze odlučili su da će ipak vratiti ono po čemu su najpoznatiji – modne revije. U jeku američke predsjedničke kampanje – s Kamilom Harris kao prvom nebijelom kandidatkinjom – Victoria’s Secret pokušao je pokazati maksimalnu inkluzivnost te su održali revije pod motom „Reflect who we are today“ i „All about women“. A mi smo im i dalje držali palčeve i nastavili ih gledati, baš kao što smo radili s nastavcima serije „I tek tako“. Onako pomalo s grčem, kao što gledamo svaki povratak neke zvijezde iz mladosti, koja se, kao Britney Spears, već nekoliko puta pokušala vratiti.
No ajde, u znak starih dobrih vremena, odgledali smo još jedan show. U koji je ovaj put ukucano znatno više para i truda nego ranije. A da stvar bude dirljivija, u igru je ubačena i Sarah Jessica Parker koja prije početka showa čavrlja s modelima. O tome kako je VS bila naša prva fantazija, nešto kao prva tanga i prva Barbie lutka. Nema više spomena onih rigoroznih dijeta, plana vježbanja i slomova živaca o kojima su modeli otvoreno pričali u reality programima o tome kako je upasti na reviju. Sada je sve laganini i bez muke pa ispada da su se modeli pripremali za reviju s malo pilatesa. Nema više onoga da se gine zbog malo seksepila i dobro isklesanih mišića.
Modna revija kao mini Eurosong
Priznajem, revija je započela obećavajuće. Na sceni se pojavljuje trudna Jasmine Tookes u mreži ukrašenoj biserima i okružena oblacima zvijezda. Sve je u toplim smeđim i zlatnim nijansama, kao da se htjelo dokazati da mousse boja godine i nije tako dosadna. Nakon nje na scenu izlazi Madison Beer oko koje plešu predivne žene s lepezama, a Dua Lipa se vjerojatno pita zašto nju nitko nije zvao da izvede moderan bal na suhom. I baš kada smo ušli u film Showgirls, netko odjednom mijenja program i evo K-pop grupe Twice koja pomalo djeluje neuštimano. Kao da je upala iz drugog filma. Ili samo pažnju odvlače predimenzionirane krznene pink čizme.
Koncept Spajsica ili kako upakirati 5 različitih stilova
No tek kada se na sceni pojavila Karol G, koja je u crvenoj čipki najavila crvenu kolekciju rublja, bilo je jasno da je ovaj show zapravo koncipiran kao gigantski MTV spot ili neka američka verzija Eurosonga. Što zapravo ne čudi kada pođemo od toga da je glavni dizajner zapravo radio za Rihannu, a donje rublje sa šljokicama, kristalima i resicama već je odavno glavni odjevni predmet glazbene scene. Trebalo je u sat vremena ubaciti što više različitog sadržaja koji zapravo nema veze s vezom. Nešto kao da su maznili koncept od Spajsica pa su htjeli u jedan projekt ubaciti i sportski i zavodnički i opako. Sad malo starinskog glamura, šljokica i kristala, sada malo poznatih modela. No najveći problem nisu hlače (zapravo jedna od najboljih ideja, tim više jer se donje rublje danas nosi na predimenzionirana odijela i trenirke), nego to što su modeli izgubljeni između svijeta iluzija i stvarnosti.
Procjep između fantazije i stvarnosti
Kao da je netko poderao naš najdraži film, a sada ga ponovo gledamo, ali pukotine nam ne dopuštaju da sve to doživimo za pravo. Ista stvar kao da se dogodila i modelima. Ne znaš jesu li prestali vjerovati u iluziju pa se sada samo dobro zabavljaju i sprdaju. Šalju puse publici, pjevaju i mašu, ali nije to više ono samouvjereno, seksi, nonšalantno, baš me briga za sve i uvjerljivo kao u devedesetima. Više je to Bella Hadid koja nosi ta preteška krila i ima mot rukom kao da navlači pretežak ruksak za školu, a noge su joj teške. I samo čeka da to sve završi pa da može navući tople krznene tange od Kim Kardashian.
Tko zna, možda su modni kritičari u pravu, jer ovako jedina Gigi Hadid, koja se u nekom trenu pojavila u donjem rublju i bijelim krilima bez šljokica, štrasa i kristala, simbol je nekog anđela koji i dalje vjeruje da ovaj mit ima smisla.
Mi ostali možemo samo, s Missy Elliott zapjevati Get Your Freak On. Ili prebaciti na program modne revije Dolce & Gabbana, gdje isto možete naći super seksi donje rublje u kombinaciji s predimenzioniranim traperom i još bolji make-up i frizure.




