Ali tako su lijepe… I stvarno mi trebaju – nisam imala ništa što pristaje onoj haljini koju sam naumila nositi… bla, bla, bla. Većini nam je dobro poznata izlika kojom se tješimo nakon što nas nažuljaju cipele za koje smo već u trgovini mogli pretpostaviti da će ostaviti traga na našem looku i to ne onaj metaforički razmišljam dok lijepim flastere.
Status
Od venecijanski platformi zbog kojih su žene koje su ih nosile trebale pomoć slugu da bi se kretale, do bajke o Pepeljugi koja je „cijelu noć plesala u staklenim cipelicama“ nepraktična obuća predstavljana je kao statusni simbol, ulaznica u više slojeve gdje višesatni boravak na nogama nije nužan.
Pa ništa drugačije nije ni danas: visoke potpetice na stopalima su žena diljem svijeta, a one suptilno signaliziraju da osoba koja ih nosi može priuštiti da negdje dođe automobilom ili taksijem i ne mora se gnjaviti dugom šetnjom ili javnim prijevozom.
Samopouzdanje
Visoke pete uzdižu iz svakodnevice, opiru se praktičnosti, a to je, kao što već znamo, sigurna formula za pretvaranje običnog predmeta u fetiš ili umjetnički objekt.
Slavni dizajner cipela čiji crveni potplati kao da žele pokazati da žene koje ih nose hodaju samo po oblacima (ili crvenim tepisima) Christian Louboutin tvrdi da je stvar u stavu, samopouzdanju koje daju visoke potpetice, primjene u držanju. I doista, ima nešto u tome. Visoke pete kao traže uspravnije držanje, a dobiveni centimetri u visinu dodaju nešto i samopouzdanju i omogućuju drugačiju perspektivu.
Realnost
No možemo i imati „too much of good thing“, a u susretu s “kristalnim” cipelama ispadnemo Pepeljugine polusestre: osim žuljeva i bolova, neudobne cipele dugoročno mogu uzrokovati probleme poput vrlo ne-seksi uraslih noktiju, bolnih peta, čukljeva i sličnih problema. Hoće li nas to odvratiti od seksi obuće i vječno osuditi na Crocsice? Neće i ne mora. Cool obuća može biti i estetski lijepa i udobna, ali ponekad si moramo i priznati da one lijepe sandale s kristalićima i petom od 10 cm možda neće opravdati svoju cijenu i zaista će završiti kao umjetnički objekt – netaknut u ormaru.
Naslovni vizual: Pexels / Snack Toronto