CHANELOVA GALAKSIJA: Priča o spektakularnoj astro-kulisi na Chanel reviji

Tamara Radan
12.10.2025.

Ako je netko stvarno razumio što je Coco Chanel mislila kad je govorila o oblačenju žena zvijezdama svih veličina – koje svjetlucaju u kosi i podsjećaju na slobodu i snagu – onda je to Matthieu Blazy, novi kreativni direktor modne kuće koja ove godine slavi 115 godina postojanja.

Ako je netko stvarno razumio što je Coco Chanel mislila kad je govorila o oblačenju žena zvijezdama svih veličina – koje svjetlucaju u kosi i podsjećaju na slobodu i snagu – onda je to Matthieu Blazy, novi kreativni direktor modne kuće koja ove godine slavi 115 godina postojanja.

Dok je nad Parizom visio pun Mjesec, okupan crvenkastim sjajem i okružen zvijezdama Oriona, Velikog Medvjeda i Andromede, na zemlji se u Grand Palaisu 6. listopada odvijala prava kozmička manifestacija – Chanelova revija.

Matthieu Blazy, novi kreativni direktor Chanela koji je predstavio svoju prvu kolekciju, postavio je spektakularnu scenografiju: ogromne kugle promjera 18 metara, lebdeće planete i svjetlosne orbite koje podsjećaju na instalacije Yayoi Kusame – njezine beskrajne točke koje hipnotiziraju pogled i brišu granicu između sebe i svemira. Uostalom, modna kuća Chanel oduvijek je vjerovala u spoj umjetnosti, znanosti i mašte. Baš kao i Grand Palais, u kojem se davne 1909. održao Salon aeronautike, a leteći baloni koji su visoko letjeli predstavljali su sjajnu budućnost.

Bilo je to doba kada je čovjek tek otkrivao kako se može vinuti iznad zemlje, u prostor koji mu se činio beskrajan, čist i pun obećanja. Sto i nešto godina kasnije, isti taj prostor pretvoren je u Chanelovu galaksiju – svemir od svjetlosti, metala i refleksija u kojem modeli ne hodaju po pisti, nego kroz zvijezde.

Uostalom, i sama Gabrielle Chanel bila je fascinirana zvijezdama, a i danas rado citiramo njezinu rečenicu: „Želim obaviti žene zvijezdama – zvijezdama svih veličina koje će svjetlucati u njihovoj kosi, resicama i polumjesecima.“ U njezinu ateljeu u Rue Cambon oduvijek su se nalazili motivi konstelacija i amuleti s kometima. A znakovito je da je njezina kolekcija iz 1932., inspirirana noćnim nebom, nastala baš u doba Velike depresije, kad su banke propadale, a svijet izgledao kao da je zapeo u maglovitoj noći.

Kometi, zvijezde i polumjeseci izrađeni u platini i dijamantima postali su manifest slobode i vjera Coco Chanel da se ljepota i svjetlost mogu stvoriti čak i kad sve drugo pada.

Zato nije slučajno što Blazy u 2025. ponovno diže pogled prema nebu. Jer mladi danas, pogotovo generacija rođena u digitalnom vakuumu, opsesivno traže smisao u zvijezdama. Astrologija je njihova psihoterapija, retrogradni Merkur njihova svakodnevna isprika, a pitanje „što će biti sutra?“ postalo je mantra vremena. Chanel im nudi odgovor koji nije ni racionalan ni konačan. Nema tu neke utjehe ni velikih obećanja. No lijepo je znati da nas i 115 godina od osnutka brenda Chanel još uvijek poziva da podignemo pogled. I da se, makar na trenutak, osjetimo slobodnima – kao kometi koji jure kroz vlastitu svjetlost.

Pročitaj više

Elias Medini, poznatiji kao Lyas, francuski je modni komentator i influencer koji je preoblikovao način na koji publika doživljava modne revije. Njegov projekt La WATCHPARTY, koji je započeo kao spontana ideja, prerastao je u globalni pokret koji spaja digitalnu kulturu s fizičkim okupljanjima ljubitelja mode. Za ulaz nije potrebno pozivno pismo; jedini uvjet je nošenje crvenog ruža, Lyasovog zaštitnog znaka. A kad se revija pretvori u cool javni party, onda vjerojatno i ekipa iz filma ‘Vrag nosi Pradu’ koja ponosno sa sunčanim cvikama sjedi u prvom redu vjerojatno misli da je na krivom mjestu

Plus - potražite stare fotke s ljetovanja

Zašto je pametno frizeru donijeti fotografiju s ljetovanja kada ste bili mali, što je to ‘money peace’ i koje šifre boja trebate naučiti napamet ako želite postići look vječnog ljeta u kosi?

SAMO 5 KOMADA GODIŠNJE

Jeste li se i vi često našle u situaciji da stojite pred prepunim ormarom, a nemate ništa za obući? Suosjećam. Stoga me nemalo iznenadio broj odjevnih komada koje prema Hot or Cool Institute uopće trebamo posjedovati i koliko novih odjevnih komada godišnje „smijemo“ kupiti ako se želimo smatrati ekološki osviještenim fashionisticama

Opsesija selfiejima, uljepšavanje stvarnosti uz pomoć filtera, fiks ideja da je sve što poželimo moguće – i ona nova dijagnoza da smo na vlastiti život počeli gledati tuđim očima. Nema što, lista Instagramovih grijeha je poduža. Ali je li nam u ovih 15 godina možda i nešto dao?

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.