NOĆNA MORA SVAKOG TURISTA NA SICILIJI: 10 pitanja koja postavlja film ‘Ovdje i sada’

Lena Ivanović
16.11.2025.

Kada se Romeo i Julija preko noći pretvore u Bonnie i Clydea

Može li se čovjek ludo zaljubiti u svega nekoliko sati, a proživjeti toliko toga da stane u sat i pol filma, a gledatelji imaju dojam da je film prebrzo završio koliko je bilo događaja? Redatelj Gabriele Muccino tvrdi da može, a da bi to i dokazao, snimio je film Ovdje i sada, koji bi se ukratko mogao opisati kao spoj Romea i Julije i Bonnie i Clydea. A svi turisti na Siciliji neka gledaju – i to s povišenim adrenalinom.

Nema tu onog koncepta koji je primjenjivao američki redatelj Richard Linklater u svojoj trilogiji Prije sumraka, Prije svitanja i Prije ponoći – radnja koja se događa unutar 24 sata u atraktivnim turističkim odredištima poput Pariza, Beča ili Grčke, a metoda – walking and talking. O ne! Jer Gabriele, poznat po tome da se na snimanje uzbuđuje, znoji i viče kao da je cijeli život radio u programu Noć adrenalina, radije se drži principa – running, robbing and fucking.

Ono što počinje kao sladunjava priča o turistici Amerikanki koja na zadnji dan otkanta dosadnu sestru – koja bi samo išla po muzejima, katedralama i bavila se prošlošću – i ode na plažu gdje na gigantskoj stijeni upozna zgodnog Talijana Giulia, uskoro se pretvara u pravu avanturu, koju se ne bi postidjeli ni dečki iz filma *Mamurluk. Nakon tuče u lokalnom disco klubu odlučuje provesti jednu večer punu strasti s dečkom koji joj se sviđa, ne bi li osjetila život u punoj snazi. No noć koja je pred njom ne donosi samo očekivanu kombinaciju seksa, droge i rock’n’rolla nego i pravu krimi priču koja će joj okrenuti život naglavačke.

Ne želeći vam otkrivati radnju filma, a posebno napet kraj, izdvojili smo neka od pitanja koja su još dugo trčala za nama dok je film već odavno završio:

1. Je li moguće ludo se zaljubiti unutar par minuta?

2. Zašto nas netko može privući tako snažnom silom, osobito ako je obavijen rizikom, avanturom i smjelošću?

3. Donosi li pomicanje granice rizika neku vrstu oslobođenja od emocionalnog kaveza?

4. Opraštamo li lakše zlikovcima ako imaju opravdanje da su nešto počinili iz ljubavi i naivnosti?

5. Zašto je tako često granica između dobra i zla, dopuštenog i nedopuštenog, tako zamagljena?

6. O čemu ovisi hoćemo li riskirati i kako u kratkom vremenu donijeti niz pravih odluka?

7. Čini li situacija lopova?

8. Koliko adrenalina treba ljubav?

9. Zašto su najintenzivniji poljupci u situacijama kada likovima ovisi život?

10. Koliko je teško ili lako završiti na pogrešnoj strani?

Pročitaj više

Je li najveći svjetski zavodnik duboko u sebi bio veliki romantik i što se dogodi kada u Amsterdamu sretne slavnu kurtizanu s povezom oko očiju koja igra na njegovom terenu požude, ne mareći previše za ljubav? Pogledali smo film Nesavršena ljepota koji je nastao prema romanu In Lucia’s Eyes Arthura Japina.

Zašto je Flaubert bio opsjednut Egiptom

Doba godišnjih odmora sa sobom nosi i buđenje starih snova i planiranje velikog bijega u neke egzotične i daleke krajeve. Pa ipak – kako odabrati pravu destinaciju i treba li možda svatko od nas poput francuskog pisca Gustavea Flauberta pronaći svoj privatni Egipat – svoju srodnu duhovnu zemlju koja gotovo savršeno odgovara njegovom unutarnjem svijetu, željama i temperamentu

1000 zašto

U čemu je tajna fetišizma, zašto težimo slavi, koji je smisao života i konačno odgovor na pitanje koje je mučilo i Barbie – zašto uporno padamo na dečke s dugim kosama koji lupetaju po gitari. Sve odgovore možete pronaći u svojevrsnoj enciklopediji suvremenog života – knjizi ‘Intimna povijest čovječanstva’ Theodorea Zeldina, oxfordskog profesora povijesti, a koja je nastala nakon dugih razgovora s konobaricama, služavkama, intelektualkama, inženjerkama, liječnicama, poreznim inspektoricama, policajkama, i mnogim drugima, mahom ženama.

Suvremena kultura i umjetnost su mrtve. Ono što je nekada bila avangarda – smjelo kršenje pravila i eksplozija pravaca od apstraktne umjetnosti do ekspresionizma – danas je zamijenila praznina. Tako tvrdi W. David Marx, autor knjige „Blank Space“, koji se silovito obrušio na opću krizu kreativnosti. Je li u pravu ili je ovo samo još jedan način da zadobije našu pažnju?

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.