Možda nećemo uvijek imati Pariz!

EMMANUEL MACRON: ‘Emily, vrati se u Pariz! Sve ćemo ti oprostiti!’

Aleksandra Orlić
13.10.2024.

Kako je streaming serija ‘Emily u Parizu’, a koju navodno nitko živ ne gleda, postala goruće političko pitanje o kojem raspravljaju francuski predsjednik i rimski gradonačelnik. I je li možda doista pravo vrijeme da Emily u trenutku kada je postala ‘prava Parižanka’ drsko okrene leđa gradu koji ju je konačno prihvatio i ode u Rim, držeći se čvrsto onoga što je rekao Marx Groucho – ‘Nikada ne bih ušao u klub koji bi me htio za člana’

Kada je vječno nasmijana radoholičarka Emily prije četiri godine prvi put stupila u Pariz nije ni slutila koliko će teško biti hodati u tim suludo visokim potpeticama po francuskoj kaldrmi, jer gotovo da nema onih kojima se nije zamjerila i koji joj nisu poželjeli baciti koji klip pod noge. Naime, čim je došla prvi dan na posao dočekao ju je cijeli niz nesporazuma, nadmena šefica, nepovjerljivi kolege i novi nadimak koji su joj nadjenuli – La Plouc (seljanka)? A uskoro i nešto precizniji opis koji joj je dodijelio uvaženi modni dizajner – ringarde (basic bitch). No kada živiš u Parizu tako valjda zoveš cijeli svijet van 20. arondismana – najobičnijim provincijalcima bez stila.

Ništa manje suosjećajni nisu bili ni kritičari koji nisu štedjeli ni seriju, producente, glumce, a ni kostimografkinju, tvrdeći da je serija posve plošna, dosadna i neuvjerljiva te da jedino ima smisla ako je mišljena kao kakav rehabilitacijski program. No sve je to bila samo blaga kamilica prema onome što je o seriji mislila većina Francuza, kojoj je jednostavno dosadilo to neprestano podgrijavanje stereotipa i klišeja – od toga da su Francuzi užasno zlovoljan i namrgođen narod koji po cijele dane ne radi ništa, osim što sjede po kafićima, jedu kroasane, ispijaju kave i šampanjce, filozofiraju o modi ili pak smišljaju ljubavne afere zbog kojih će spaliti sve mostove za sobom, ostaviti krš i lom, ali će se pri tome osjećati tako živima.

‘Borit ćemo se svim silama za Emily’

Pa dobro, tko onda gleda tu seriju koja je upravo ušla u četvrtu sezonu, a otkada je prvi put ugledala svjetlo ekrana na Netflixu 2020. godine doslovce ne silazi s top 10 romantičnih komedija? Možda samo gledatelji s one strane bare koji čeznu za derutnim i romantičnim zgradama stare Europe u kojima nema klime, a još više za firmama u kojima je zabranjeno dolaziti na posao prije deset i odgovarati na mejlove nakon pet poslijepodne, a sama činjenica da ste započeli kakav neumjesni poslovni razgovor usred partyja bi se mogla voditi kao ozbiljan prekršaj radnih pravila i razlog za izvanredni otkaz.

A onda je stiglo i prvo javno outanje o guilty pleasure seriji koju nitko živ u Europi ne gleda, osim naravno ako u to ne ubrojimo i one koji imaju poseban fetiš na – love to hate emociju. I to ni više ni manje nego od francuskog predsjednika Emmanuela Macrona. I to baš u trenutku kada je Emily tim postao 100% francuski pa se konačno prestao previše truditi te je drsko okrenuo leđa svom vjernom partneru koji ga je uzimao zdravo za gotovo i našao uzbudljivijeg ljubavnika – grad Rim. Naime, Emmanuel Macron je prošlu srijedu za magazin Variety izjavio: “Borit ćemo se svim silama za Emily. I zamolit ćemo je da ostane u Parizu. Uostalom, ‘Emily u Parizu’ u Rimu, pa to nema nikakvog smisla”.

Je li Emily postala konačno prava Francuskinja?

Naravno da ova izjava nema toliko veze s činjenicom da se njegova supruga Brigitte pojavljuje u 4. sezoni u maloj cameo ulozi (u prvoj sezoni se spominje da je prva dama sherala post u kojem se Emily pita zašto je riječ za vaginu na francuskom muškog roda), nego više s tim koliko je Francuska imala koristi od ove serije. Naime, prema studiji koja je provedena ove godine za Nacionalni centar za kinematografiju i animaciju (CNC) ispalo je da je oko 38% turista navelo seriju kao jedan od razloga za posjet Parizu, a internet tražilice već četiri godine bilježe znatan porast upita o preseljenju u grad ljubavi.

Iako su pariške ulice pune grafita na temu ‘Emily, odi doma’, pariška turistička zajednica je već odavno uključila u svoje preporuke i 10 ključnih lokacija sa snimanja serije koje treba posjetiti. Nema što, brending koji ni promućurna šefica iz američke firme, u kojoj je nekada radila Emily, ne bi znala dobro naplatiti. Stoga ne čudi da se u političko-marketinšku igru uključio i gradonačelnik Rima, Roberto Gualtieri, koji je uzvratio udarac sljedećim riječima: “Predsjedniče Macron, možete biti mirni, Emily se jako dobro osjeća u Rimu. A onda neka srce odluči: neka ona izabere!”

Najbolja romantična ponuda

Hm, je li ovo konačno neki dobar i realan zaplet, a koji bi mogli iskoristi producenti serije? Ili će se Amerikanci naprosto držati marketinške škole svog zemljaka Woodyja Allena, a koji je davnih dana krstario europskim metropolama, od Londona, Barcelone, Rima i Pariza. A gdje će se privremeno skrasiti i zaustaviti svoju filmsku karavanu nije toliko ovisilo o pitanjima srca, niti hiru iz vedra kako romantični Francuzi zamišljaju svoj coup de foudre i amor fou, a koliko o tome koja će turistička zajednica dati najbolju nemoralnu ponudu. ‘Pariz, Rim? Prvi put, drugi… Prodano!’

Pročitaj više

Glas kritike

Momčilo Otašević, jedan od najpoznatijih kazališnih, filmskih i televizijskih glumaca, osim što redovito oduševljava publiku svakom svojom ulogom, zavidno dobro žonglira mnoštvom poslovnih obveza. U kratkom predahu između snimanja, za Mood.hr podijelio je prednosti i mane užurbanog rasporeda, osvrnuo se na vlastite dramske početke te progovorio o društvenoj odgovornosti neodvojivoj od glumačke profesije.

Od prvih lakovjernih ideja da nas Mjesec čini ludima preko obećanja ludih menadžera koji učestalo koriste izraze kao što su ‘to infinity and beyond’ pa sve do holivudskih fantazija o životu na drugim planetama, Svemir i Mjesec su postali neiscrpno vrelo inspiracije.

Naši daleki preci iz pećina bi bili zadivljeni – jer konačno smo smislili kako će sve te divlje životinje i fascinantne priče oslikane na pećinama doista oživjeti. Dovoljno ih je dotaknuti jednim klikom!

Superman neka ostane. Ostali, razlaz!

Ima li uopće smisla govoriti o filmskim žanrovima otkako je Oscara dobio film koji je prekinuo sa svim tradicijama – ‘Sve u isto vrijeme’, a grčki redatelj Yorgos Lanthimo je u svom filmu ‘Ubojstvo svetog jelena’ ubio i linearnu naraciju. Uostalom, i Woody Allen je svoj posljednji film ‘Coup de Chance’ prikazan u Veneciji definirao kao romantični triler. No s druge strane, dajte bilo što samo da se riješimo tih napornih superjunaka. Superman je i više nego dovoljan da spasi svijet.

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.