NAPNI ŽIVAC NA NAJJAČE!

REMINDER ZA NERVIRANJE: Je li ovo najbolji savjet koji smo čuli u posljednje vrijeme?

Lena Ivanović
10.03.2023.

Doduše, morat ćete raditi ovu vježbu svaki dan 15 minuta, kaže Robert L. Leahy, psiholog i autor knjige ‘The Worry Cure’. Alarm spreman?

‘Hej, Marko, što radiš večeras? Vidimo se u klubu? Sorry, draga, ali ne stignem jer od osam do devet imam rezervirano vrijeme za svađu s curom.’ Tako je nekako zvučala Markova isprika zašto te večeri ne može doći na moj rođendanski party. Tada sam mislila da mu je to samo super izlika da ostane doma, gleda Netflix i mazi se sa svojom curom i macom, ali danas, kada sam naišla na savjete Roberta L. Leahyja, autora knjige ‘The Worry Cure’, mislim da je Marko bio iskren. Jer, ruku na srce, sve ono što godinama gutate, potiskujete, skrivate, vjerojatno će jednoga dana doći na naplatu. I to s gadnim kamatama.

Petlja negativnih misli i termin za nerviranje

Tako je nastao originalan savjet kako ukrotiti negativne misli – jer kad ne možeš protiv njih, zašto ne bi nakratko bio s njima. Znate već o čemu pišemo? O onoj petlji negativnih misli koja te usiše čim nogom kročiš u njezin krug i sve što ti pada na pamet postaje originalan scenarij filmova katastrofe. Kako biste takvim agonijama koje najčešće nastaju usred noći, u vrijeme kada bi naša podsvijest trebala spavati dubokim snom ili se iživljavati u snovima, stali na kraj, trebate jednostavno zakazati vrijeme za nerviranje. Ili, zašto ne, svađe? Jasno nam je kako to izgleda kada imate sparing partnera, ali kako to izgleda kada ste sami sa svojim negativnim mislima?

Kada potpuno iscrpite mozak

Vrlo jednostavno! Namjestite alarm da zvoni za 15 minuta, a do tada sve što vas muči glasno izgovorite ili zapišite. Ako nemate listu negativnih misli, možete pedeset puta u bilježnicu napisati: ‘Bojim se da ću izgubiti posao, bojim se da ću izgubiti curu, dečka…’ Što god vas mučilo, ponavljajte tu rečenicu sporo, a zamišljajte je vrlo živo. Ako ste dovoljno kreativni, možete si dočarati i katastrofalne posljedice vaše noćne more. Nakon 15 minuta i stotinu ponavljanja u mozgu se događa veliki emotivni prevrat. Čitaj – dosadit ćete i sebi, a kako ne biste drugima, a vaš mozak, iscrpljen od suludog ponavljanja, jednostavno će odustati od nerviranja. Kada vam se ta ista misao pojavi u glavi usred noći, samo pomislite: ‘Sorry, draga, ali dosadna si, imam drugog posla. Vidimo se na sljedećoj seansi. Znaš termin!’

Naslovna fotografija: Shutterstock

Pročitaj više

Kada malo vježbanja donosi puno

Ako ste kao ja i tek ste u zrelijoj dobi krenule vježbati ili ste neredovite, ne brinite – ima nade za nas sportske zabušantice. Zašto se ne bismo trebale opterećivati količinom zahtjevnih treninga potvrđuje znanstvena studija, a ponekad je zaista lijepo imati takav dokaz ‘u džepu’.

Ostanite budni, ostanite budni!

Znamo, ovo pitanje nije od prevelike važnosti, no čovjeka veseli saznati odgovore na vječne zagonetke. Evo što kažu neurolozi o našoj velikoj ljubavi prema spavanju na kauču

Prokletstvo prve noći

Ukleti hotel, podzemne vode ili preglasni susjedi? Pokušajte se sjetiti kada ste zadnji put dobro usnuli na novoj lokaciji. Ako nađete odgovor za manje od 10 sekundi, slobodno produžite dalje jer ovaj članak nije za vas.

Rain on me!

Jesmo li postali obične žrtve pop kulture i fotogeničnih scena ili ima nešto u basu kiše što nema ni na najboljim katarzičnim koncertima? Evo što kaže znanost, a što moj dečko?

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.