Od prvog ruža do Spanx steznika

BEAUTY IKONE: 7 uspješnih žena koje su promijenile beauty industriju

Lena Ivanović
02.07.2023.

Crveni ruževi, 100% prirodna kozmetika, vodootporne maskare… Tko su žene pionirke koje su smislile sva ta divna čuda pa da im zahvalimo. Koja je poduzetnica prva prepoznala važnost 100% prirodnih kozmetičkih proizvoda, kada su se prvi put pojavili parfemi na policama, a kada testeri i tko je namirisao da budućnost leži u anti-age kozmetici?

Elizabeth Arden

Kada je 1910. u New Yorku otvorila prvi kozmetički salon, to je bilo ravno revoluciji jer su do tada make up nosile samo dame sumnjiva morala. A onda je Arden zarazila mase konceptom totalne ljepote – umiješala znanost u kremice, prva patentirala wellness oaze i kreirala najprodavaniji ruž četrdesetih zvan Montezuma Red, a koji su žene nosile uz uniforme.

Coco Chanel

O njenim revolucionarnim pothvatima i drskosti u modi je manje više sve poznato – od toga kako je hrabro nosila muške pidžame, mornarske majice, bižuteriju, no ne treba zaboraviti da je najveću revoluciju učinila upravo s mirisom. I zato svaki put kad šećete parfumerijom i uzimate parfeme s polica, sjetite se da je Coco bila prva koja je ponudila Chanel 5 na policama dućana, parfemi bi i dalje bili dostupni samo bogatoj eliti.

Estee Lauder

Od malih nogu je bila fascinirana apotekarskim znanjem svog ujaka pa je tako i sama miksala kremice za ljepotu. A onda je pokazala i svoje marketinške vještine. Vješto je prezentirala svoje recepte na partijima i frizerskim salonima, sve dok se nije dosjetila genijalne dosjetke – nuditi ženama besplatne uzorke i zaposjesti robnu kuću Saks Fifth Avenue. Hej, imate tester!

Anita Roddick

Puno prije ekološkog pokreta, jedna učiteljica iz Brightona se 1976. dosjetila otvoriti dućan u kojem će prodavati 100% prirodne kozmetičke proizvode u staklenim bočicama koji nisu testirani na životinjama. Bio je to prvi BodyShop, koji danas broji 2000 poslovnica u 50 zemalja.

Bobbi Brown

Da nije bilo nje, mi bismo možda i danas furali make up kao Madonna u osamdesetima – sve dugine boje na kapcima, pramenovima i žarki ruž. A onda se pojavila Bobbi s filozofijom ‘manje je više’ i lansirala 1991. svega deset prirodnih nijansi ruževa te poručila ženama da je make up ovdje samo da naglasi njihovu ljepotu, a ne da ih transformira u nešto što nisu.

Sara Blakely

Kako upasti na Forbesovu listu najbogatijih žena, a da prije toga ne uložite ni kunu u marketing i oglašavanje? Sara zna! Nakon što je muku mučila kako sakriti višak sala ispod bijelih hlača na Floridi došla je na ideju da odjene tajice. No, budući da su one virile ispod hlače, skratila ih je. A onda je Oprah uskočila u Spanx steznik i čiribu-čiriba, vizualno izgubila pet kila.

Helena Rubinstein

Kada je osamnaestogodišnja Poljakinja prekinula studij medicine i otputovala u Australiju, nije ni slutila da će joj kreme na bazi trava i bademovog ulja koje joj je spakirala mama biti kruh. 1899. Helena je smiksala prvu kremu, otvorila kozmetički salon u Melbourneu, a ostalo je povijest u koju je Helena ušla kao prva koja je prepoznala da postoje tri tipa kože, smislila vodootpornu maskaru i da budućnost leži u anti-age proizvodima.

Naslovna fotografija: film ‘Coco Chanel & Igor Stravinsky’

Pročitaj više

Eurosong je izazvao mnogo reakcija na različitosti koje smo imali prilike doživjeti. Svakakvi ružni komentari povlačili su se društvenim mrežama. Svijet još nije spreman za različitosti, a kako bi i bio kad još nismo prihvatili ženska i dječja prava. Upravo o tome potonjem želim pisati jer istraživanja američkim i švicarskih sveučilišta daju frapantne rezultate.

business & pleasure

Spremne ste svoje prijateljstvo odvesti na novu razinu – onu poslovnu? Koliko god vam bila dobra ideja proizašla iz druženja s frendicom, prije ove avanture postavite si 5 pitanja i saznajte kakva budućnost očekuje vaš biznis i prijateljstvo

Pred nama je najnevjerojatnija vožnja u povijesti čovječanstva. Vežite se, polijećmo!

NOVA POSLOVNA PRAVILA

Kako to da ste već tri godine zapeli na istom radnom mjestu i ni mic pa se u usporedbi s vama, čak i ona orhideja koja čami na vašem radnom stolu i koja već peti puta mijenja ruho čini kao simbol uspješnog cvijeta? Hm… A jeste li sigurni da koristite nove programe?

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.