Mogu li se doseliti k tebi?

CIMERI IZ DIVLJINE: Tko želi dijeliti dom s medvjedom, vukom ili risom?

Tamara Radan
12.01.2024.

WWF-ova kampanja „Cimeri iz divljine“ osvještava o nužnosti očuvanja prirodnog staništa naših triju velikih zvijeri

Svjetska organizacija za zaštitu prirode WWF pokrenula je kampanju „Cimeri iz divljine“ kojom želi povećati svijest ljudi o tome da divlje životinje pripadaju upravo – divljini. No, zbog nesmotrenog ljudskog ponašanja i aktivnosti divlje životinje poput medvjeda, vuka i risa ubrzano gube svoje prirodno stanište te sve više ulaze u teritorij koji je naseljen ljudima, radeći tako probleme i sebi i ljudima.

Kampanja „Cimeri iz divljine“ je nagrađivana kampanja izvorno nastala u Mađarskoj, a zbog velikog uspjeha i brojnih nagrada koje je tamo osvojila, regionalni ured – WWF Adria je istu kampanju odlučio lansirati u Hrvatskoj i Srbiji. Kampanja će trajati tijekom siječnja a osim na društvenim mrežama WWF Adrije može se vidjeti i na društvenim mrežama glumca Marija Valentića, te TikTok influencera nadimaka Goc i STEFANO, koji su kampanju podržali izradom šaljivih objava.

Skladan suživot između ljudi i velikih zvijeri

„Skladan suživot između ljudi i velikih zvijeri je iznimno važan s obzirom na njihove ključne uloge u očuvanju šuma i šumskih vrsta zdravima. Međutim, ako nastavimo s dosadašnjim štetnim aktivnostima, velike zvijeri neće imati izbora nego se preseliti k nama u kuće i stanove. Kako bi to izgledalo?,“ pita se Ivona Stanić iz WWF Adrije te dodaje da bez velikih zvijeri, šume ne bi bile ovakve kakvima ih poznajemo.

Međutim, velike zvijeri su pod konstantnom prijetnjom od gubitka i fragmentacije staništa zbog izgradnje autocesta i ostale infrastrukture, ekstenzivne poljoprivrede i drugih prijetnji njima i njihovim staništima. Bez hitnog djelovanja, ljudski nemar i utjecaj na prirodu mogao bi nas dovesti do toga da velike zvijeri nemaju drugog izbora nego staništa preseliti bliže naseljima.

„Već smo imali prilike vidjeti medvjede koji hodaju gradskim cestama, a znamo i da se vukovi ozbiljno približavaju naseljima. Ne naučimo li čuvati šume i živjeti uz velike zvijeri, mogao bi se uistinu ostvariti scenarij iz WWF-ove kampanje“, zaključuje Stanić.

Više o WWF-ovoj kampanji „Cimeri iz divljine“ možete saznati na mrežnoj stranici wwfadria.org.

Pročitaj više

priroda i društvo

Što je biološki sat i zašto su žene te koje uvijek osjećaju taj pritisak

LAKU NOĆ I SRETNO

Kako prepoznati taj trenutak da je vrijeme za bijeg, jer dati otkaz nikada nije lako, ma koliko bilo nužno. Ovo su 4 pokazatelja koji vam govore da je možda vrijeme da bacite pogled na to što se još nudi na tržištu…

Svjesno trošenje

Tik Tok nije samo platforma za tamo neke smiješne izazove, ona je postala utjecajna i educira nas o osobnim financijama. Jeste li čuli za loud budgeting, metodu štednje koja uključuje poprilično stroge načine uštede temeljene neizbjegavanju društvenih prilika poput neodlaska na večeru s prijateljima iako biste realno mogli otići ili nekupnje još jedne stvari za koju nas internet uvjerava da nam treba.

A SAD ADIO!

Svi sanjamo da ćemo jednoga dana sasuti groznom šefu baš sve što ga spada, no ostavimo radije taj scenarij za noćne more. Što kažete da se elegantno izvučete i krenete na bolje radno mjesto. I ne, ghostanje nije dobra opcija.

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.