Mogu li se doseliti k tebi?

CIMERI IZ DIVLJINE: Tko želi dijeliti dom s medvjedom, vukom ili risom?

Tamara Radan
12.01.2024.

WWF-ova kampanja „Cimeri iz divljine“ osvještava o nužnosti očuvanja prirodnog staništa naših triju velikih zvijeri

Svjetska organizacija za zaštitu prirode WWF pokrenula je kampanju „Cimeri iz divljine“ kojom želi povećati svijest ljudi o tome da divlje životinje pripadaju upravo – divljini. No, zbog nesmotrenog ljudskog ponašanja i aktivnosti divlje životinje poput medvjeda, vuka i risa ubrzano gube svoje prirodno stanište te sve više ulaze u teritorij koji je naseljen ljudima, radeći tako probleme i sebi i ljudima.

Kampanja „Cimeri iz divljine“ je nagrađivana kampanja izvorno nastala u Mađarskoj, a zbog velikog uspjeha i brojnih nagrada koje je tamo osvojila, regionalni ured – WWF Adria je istu kampanju odlučio lansirati u Hrvatskoj i Srbiji. Kampanja će trajati tijekom siječnja a osim na društvenim mrežama WWF Adrije može se vidjeti i na društvenim mrežama glumca Marija Valentića, te TikTok influencera nadimaka Goc i STEFANO, koji su kampanju podržali izradom šaljivih objava.

Skladan suživot između ljudi i velikih zvijeri

„Skladan suživot između ljudi i velikih zvijeri je iznimno važan s obzirom na njihove ključne uloge u očuvanju šuma i šumskih vrsta zdravima. Međutim, ako nastavimo s dosadašnjim štetnim aktivnostima, velike zvijeri neće imati izbora nego se preseliti k nama u kuće i stanove. Kako bi to izgledalo?,“ pita se Ivona Stanić iz WWF Adrije te dodaje da bez velikih zvijeri, šume ne bi bile ovakve kakvima ih poznajemo.

Međutim, velike zvijeri su pod konstantnom prijetnjom od gubitka i fragmentacije staništa zbog izgradnje autocesta i ostale infrastrukture, ekstenzivne poljoprivrede i drugih prijetnji njima i njihovim staništima. Bez hitnog djelovanja, ljudski nemar i utjecaj na prirodu mogao bi nas dovesti do toga da velike zvijeri nemaju drugog izbora nego staništa preseliti bliže naseljima.

„Već smo imali prilike vidjeti medvjede koji hodaju gradskim cestama, a znamo i da se vukovi ozbiljno približavaju naseljima. Ne naučimo li čuvati šume i živjeti uz velike zvijeri, mogao bi se uistinu ostvariti scenarij iz WWF-ove kampanje“, zaključuje Stanić.

Više o WWF-ovoj kampanji „Cimeri iz divljine“ možete saznati na mrežnoj stranici wwfadria.org.

Pročitaj više

Eurosong je izazvao mnogo reakcija na različitosti koje smo imali prilike doživjeti. Svakakvi ružni komentari povlačili su se društvenim mrežama. Svijet još nije spreman za različitosti, a kako bi i bio kad još nismo prihvatili ženska i dječja prava. Upravo o tome potonjem želim pisati jer istraživanja američkim i švicarskih sveučilišta daju frapantne rezultate.

business & pleasure

Spremne ste svoje prijateljstvo odvesti na novu razinu – onu poslovnu? Koliko god vam bila dobra ideja proizašla iz druženja s frendicom, prije ove avanture postavite si 5 pitanja i saznajte kakva budućnost očekuje vaš biznis i prijateljstvo

Pred nama je najnevjerojatnija vožnja u povijesti čovječanstva. Vežite se, polijećmo!

NOVA POSLOVNA PRAVILA

Kako to da ste već tri godine zapeli na istom radnom mjestu i ni mic pa se u usporedbi s vama, čak i ona orhideja koja čami na vašem radnom stolu i koja već peti puta mijenja ruho čini kao simbol uspješnog cvijeta? Hm… A jeste li sigurni da koristite nove programe?

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.