level up

SAVLADAJTE “ELEVATOR PITCH”: Podignite svoje prezentacijske vještine i biznis na višu razinu

Kristina Stakor
16.04.2023.

U svijetu TikTok videa, reelsa i brze izmjene informacija, zaintrigirati i pridobiti nečiju pažnju nije lak zadatak, a za njegovo ostvarivanje imamo manje od minute. Kako to postići?

Bilo da se radilo o razgovoru za posao, prezentaciji potencijalnim klijentima ili o nekom eventu, svi smo se barem jednom susreli s pitanjem „a čime se vi bavite?“ ili „recite nam nešto o sebi“… I često su uslijedili zamuckivanje, okolišanje i sramežljivi pokušaji da objasnimo naizgled najjednostavniju stvar na svijetu – na što nam odlazi barem osam sati dnevno.

No cijela priča ne treba biti nimalo komplicirana jer najvažnije možemo (i trebamo) izreći u samo 30-ak sekundi, koliko bi trajala vožnja dizalom.

Što je „elevator pitch“?

Baš kao vožnja u liftu, koja je isto trenutak kada bismo mogli susresti potencijalne suradnike, klijente ili ulagače, „elevator pitch“ treba biti kratak. Neki njegov nastanak pripisuju novinaru Vanity Faira koji je glavnoj urednici pokušao predstaviti teme o kojima je želio pisati, ali je nikako nije mogao uloviti, osim u liftu, pa je trebao biti brz.

Ono što trebamo imati na umu jest da cilj „elevator pitcha“ nije nešto prodati već zaintrigirati, dobiti drugi, duži sastanak. Ono primarno jest objasniti tko smo, čime se bavimo i zašto bi drugu osobu to trebalo zanimati. No kako sažeti sve što želimo reći na samo pola minute (ili 75-150 riječi, kako preporučuju stručnjaci)?

Struktura „elevator pitcha“

Za početak se predstavite i navedite vašu poziciju u kompaniji za koju radite (ako se prezentirate potencijalnim klijentima), no ne duljite. Ako vaš pitch „prođe“, bit će prilike za detaljnije upoznavanje kasnije.

Zatim predstavite kompaniju, čime se bavi, koja joj je misija te čime izdvaja od konkurencije. Zaintrigirajte ih primjerom poput priče o zadovoljnim klijentima čiji ste problem riješili, zanimljivom pričom o samom nastanku kompanije ili personaliziranim podatkom koji bi se mogao svidjeti potencijalnom klijentu. A ono što bi ih posebno moglo zanimati – fascinantna statistika o kojoj bi zasigurno voljeli čuti više prvom prilikom…

Kako bi stvari išle glatko, najbolje bi bilo ovaj pitch ispolirati na papiru i malo izvježbati, premda nikako ne želite da zvuči umjetno ili generički.

To se može izbjeći personaliziranjem pitcha za različite prigode i sugovornike. Ovisno o tome, pitch možete započeti pitanjem koje se odnosi na konkretan problem s kojim se potencijalni klijent susreće, podijeliti osobno iskustvo zahvaljujući kojem se možete bolje povezati, reći zašto je taj posao savršen baš za vas…

Udahnite, izdahnite i budite bez brige – bit će bezbolno i trajati samo 30 sekundi.

Pročitaj više

A medalja za izvanredan trud?

Zadnjim snagama ste se dovukli na posao i odradili taj gadan sastanak ili konferenciju i sada možete očekujete kakvo odlikovanje za herojski čin. Sorry, ali ništa od nagrada, jer jedino što možete dobiti je službena potvrda da bolujete od prezentizma. Ili stručno rečeno – prisilnog prisustva na poslu

Šezdesete, stižeeeemooo!

Svijet umjetnosti i medija pun je knjiga, filmova, serija u kojima se sve ono ključno događa u dvadesetima, dok s tri banke nastupa neka vrsta šutnje ili rutine po načelu – što si napravio, napravio si. No stigli su zanimljivi rezultati jednog psihološkog istraživanja zbog kojih ćemo na naše bake i djedove gledati posve drugim očima…

Pravo značenje odmora

Godišnji je napokon stigao, a vi se naprosto ne možete isključiti i pustiti mozak na pašu? Evo kako ne upasti u tu zamku

IMPULZIVAN SHOPPING?

Gospođa na blagajni provlači vašu karticu drugi put, treći… Za to vrijeme ekipa u redu iza vas već nestrpljivo lupa nogom, nakašljava se, a vi žalite što niste ponijeli majicu s kapuljačom na glavi.

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.