Treba li ikome vaš proizvod?
Prvo i osnovno: odredite svoju nišu. Širenje vidika pomoći će vam bolje razumjeti proizvod ili uslugu koje želite ponuditi, tj. prazninu koju vaša ideja popunjava. Proučite tržište, a onda odredite gdje bi se vaš proizvod najbolje uklopio. I nemojte podcijeniti ciljne skupine. Razgovarajte s ljudima i zapisujte ključne probleme koje navode.
Pravilo 4P: proizvod, pozicija, plaćanje i promocija
Nakon što definirate tko je vaš kupac, vrijeme je da odredite kako privući njegovu pozornost pomoću pravila 4P – proizvod, pozicija, plaćanje i promocija. “Pomozite si kreiranjem mentalne mape, odnosno svojevrsne tablice, dok utvrđujete po čemu je vaš biznis jedinstven (proizvod), gdje ćete ga prodavati (pozicija), kolika će mu biti cijena u odnosu na tržišnu (plaćanje) te kako će izgledati marketinška strategija koju ćete primijeniti u njegovoj promociji.”
Domena i registracija
Super je što već razmišljate o logu ili imate odličnu ideju o dizajnu pakiranja, ali prvo riješite praktične stvari – osigurajte domenu na društvenim mrežama i registrirajte tvrtku. Važno je uzeti u obzir i savjete računovođe o tome tko će biti odgovoran za papirologiju, kao i troškove montaže te sve izvanredne troškove i definirati do kojeg iznosa možete ulagati. P. S. Dobro se informirajte o registraciji zaštitnog znaka.
Plan preživljavanja
Važno je biti svjestan koliki je iznos potreban za pokretanje biznisa, tj. kako će to utjecati na vašu trenutačnu novčanu situaciju. Sastavite osobni plan preživljavanja, ali i financijsku prognozu u sklopu poslovnog plana koristeći se Excelom ili, još bolje, zatražite pomoć računovođe. Kada izračunate koliko vam je novca potrebno za opstanak, doznajte koliko ćete proizvoda morati prodati mjesečno kako biste namirili svoje potrebe.
Naslovna fotografija: Unsplash
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 