Gen Z
Generacija Z oslobađa se od ustaljenih konvencija, etiketa i kategorija na svim područjima, osobito kad su ljubav i seksualnost u pitanju. Prema izvještaju agencije za predviđanje trendova J. Walter Thompson Innovation Group iz 2016. samo se 48% generacije Z deklarira kao isključivo heteroseksualno, u odnosu na 65% milenijalaca tada u dobi od 21-34 godine.
Istraživanje provedeno među mladim Britancima, prenosi Dazed, pokazuje da se 53% pripadnika generaciji Z smatra isključivo straight, a njih 40% pokazuje uzorke privlačnosti koji bi se mogli opisati kao queer, a Gallupova anketa provedena na preko 15,000 Amerikanaca starijih od 18 pokazuje da se njih 5.6% deklarira kao LGBTQ+, što je porast u odnosu na 4.5% iz istraživanja provedenog 2017. Izvještava The Washington Post.
To bi moglo biti pokazatelj da je sve više ljudi otvoreno u vezi svoje seksualnosti, kako LGBTQ+ veze i identiteti postaju vidljiviji, a velika zasluga za to pripada mlađim generacijama koje su sklonije svoju seksualnost definirati izvan standardnih okvira. U odnosu na prijašnje generacije, zahvaljujući internetu dostupno im je puno više informacija, a društvene mreže koriste za povezivanje i istraživanje roda i seksualne orijentacije.
Hollywood
A seksualna fluidnost sve je popularnija i na celebrity sceni. Harry Styles, Ariana Grande, Kristen Stewart i Lily-Rose Depp samo su neke od zvijezda koje su rekle da su pitanja o seksualnoj orijentaciji zastarjela te da im ne trebaju uobičajene kategorije i etikete. A s tim se slaže i glumica Rebel Wilson koja je otišla korak dalje – i pretvorila to u biznis.
„Još uvijek ne znam u koju kategoriju bih se svrstala. Sada sam u odličnoj istospolnoj vezi i super je. Oduvijek sam imala duboka prijateljstva sa ženama, ali ovo je bilo prvi put da sam osjetila romantičnu povezanost. Pomislila sam, što ako je to dio moje osobnosti koju sam potiskivala umjesto istraživala?“, rekla je Wilson o svojoj vezi s dizajnericom nakita Ramonom Agrumom za The New York Post.

Potaknuta vlastitim iskustvom koje ju je, kako kaže, iznenadilo, jer je „mislila da traži muža“, pokrenula je dejting aplikaciju Fluid. Za razliku od drugih brojnih aplikacija koje već postoje, ova ne traži etiketiranje ni svrstavanje u kategorije niti je potrebno definirati što tražite, već kako počnete komunicirati s drugim korisnicima, algoritam „uči“ o privlačnosti i preferencijama te zatim preporučuje potencijalne „matcheve“.
Hoće li odbacivanje etiketa dejtanje učiniti zabavnijim, jednostavnijim ili težim, tek ćemo otkriti. Dotad, dobrodošli u fluidni novi svijet!
Naslovna fotografija: Unsplash / Alexander Sinn