Oslobođenje tamne snage

BLACK NAIL THEORY: Zašto su crni nokti toliko popularni ove zime?

Lena Ivanović
02.11.2025.

Nismo ni sumnjali da TikTok generacija koja je smislila Dark Academiju neće otići još par koraka dalje te plasirati i novi trend nazvan #BlackNailTheory

“Crveno ili crno”, pita djevojka koja radi manikuru gotovo kao na traci svoje dugogodišnje klijentice? “Pa kakvo je to pitanje”, odgovara jedna studentica komparativne književnosti. “Naravno da odgovor glasi – crveno i crno. ” A onda ubaci i kratku analizu Stendhalovog romana iz 1830. godine naslovljenog upravo ‘Crveno i crno’ u kojem autor opisuje kako se u glavnom junaku sukobljavavaju dvije dijametralno suprotne želje pa tako crvena predstavlja vojsku, a crna crkvu. A usput je pita i to može li na njenim noktima izvesti efekt prelijevanja tako da pri dnu budu crni, a na vrhu crveni?

Odobrila Dark Academia

Srećom pa se na TikToku ne odigravaju tako važne bitke, a ni unutarnja previranja, jer pravila su jasna. Ove zime nosi se crni lak, a da to ipak ne bi bio samo običan crni lak koji je preživio sva ta stoljeća od kada su ga lansirali u Kini (zanimljivo je da su neke dinastije rezervirale za sebe dvije najtraženije boje – crvenu i crnu), morali su smisliti i neku filozofiju.

Kineske dinastije i buntovni rockeri

Uostalom, zar smo od generacije koja je ove jeseni izmislila stil Dark Academia i očekivali nešto drugo nego Black Nail Theory. Dobro da još nemamo i ispite nakon kolegija. No, ako netko pita, prvi crni lak za nokte je, ako ne računamo drevne kineske dinastije, u novije vrijeme popularizirala londonska modna trgovina Trippy Chic davne 1967. Vjerojatno kao odmor od silne psihodelije.

A kako stvari na pop i art sceni stoje crni lak za nokte je posebno bio drag muškarcima jer nosili su ga i glam-rocker Freddie Mercury (ali samo na jednoj ruci) Marc Bolan, David Bowie pa čak i David Beckham te svi oni koji su voljeli igrati rodnim identitetom. Sve dok Chanel nije 2006. izbacio najtraženiji crni lak za nokte – Chanel Black Satin, a za kojim su doslovce poludjeli svi. Jer bio je tako mističan, tajanstven, sjajan, luksuzan i glamurozan da smo mu teško mogli odoljeti.

Foto: Chanel

Oslobađanje tamne, ženstvene energije

No ono što je ove godine drugačije je to da crni nokti više nisu isključivo vezani uz glamur, luksuz i buntovni karakter frajera koji se poigravaju ulogama nego uz unutrašnju snagu. Naime, većina TikTokera izvještava o tome kako crni lak za nokte djeluje na nositeljice, navodeći da #blacknail ima pravu transformacijsku moć na njihovo samopouzdanje te da pomaže oslobađanju njihove “tamne, ženstvene energije”.

A s njima se slaže i stručnjakinja za nokte Mazz Hanna, izvršna direktorica Nailing Hollywood koja je u razgovoru za američki magazin Popsugar.com izjavioa: “Black Nail Theory ima svoju opravdanost, budući da crna može učiniti da izgledate samopouzdanije i snažnije.”

Foto: Dior

Uostalom, konačno je stiglo vrijeme da i te strašne žene zvane vještice postanu modna inspiracija. Pa ako su nam se vratile meduza frizure i ako je Diorova kolekcija inspirirana vješticama, zašto onda i nokti ne bi mogli biti u dark moodu ala Loreen.

Naslovna fotografija: Unsplash+

Pročitaj više

Trebaju li parfemi uvijek asocirati samo na lijepe i nosu ugodne ili napaljujuće trenutke? Novi niche parfemi sve više uranjaju u nepoznate, mračne vode, pitajući nas – jeste li se ikada zapitali kako miriše sudnji dan?

Budimo realni, nakon trenda zvanog “No-Pants Look”, nije li koncept “One-Leg Pants” korak unazad? Ili se modna industrija zabrinula da bi proizvodnja hlača mogla rapidno opasti?

Stil i stav

Od svete geometrije kakvu su voljeli Egipćani preko hrabrih eksperimenta sa ženstvenošću i elegantnih šik frizura pa sve do šaljivih sličica na Instagramu koji se sprdaju s time da šiške vole jedino ‘manic pixie dream djevojke’. Kako se naš stav o šiškama mijenjao kroz povijest i zašto o njima već toliko dugo raspravljamo?

jutarnja rutina

Mnogima je kava neizostavni dio jutarnje rutine, no poništava li ona djelovanje vaših rituala njege kože?

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.