crveno i crno

TIKTOKERI PROTIV KREMA ZA SUNČANJE: Što je štetnije, Sunce ili zaštitni faktor?

Kristina Stakor
06.08.2023.

Ili – koliko je štetno preveliko izlaganje društvenim mrežama?

Kad stigne ljeto i porastu temperature, uvijek se nađe ta jedna osoba koja ima neke svoje razloge zašto se ne maže kremom sa zaštitnim faktorom. „Ne volim taj osjećaj masnoće na koži, sunce je dobro za zdravlje, nikad se u životu nisam mazao a vidi još sam živ, ionako ću ako pocrvenim potamnjeti, a ja sam ionako tamniji pa baš i ne pocrvenim…“, nižu se „argumenti“ kojima savjeti dermatologa i drugih stručnjaka stižu do zida.

TikTok vs. SPF

Mnoštvo istomišljenika i protivnika zaštitnim faktorima u kremama sve je glasnije i na društvenim mrežama, osobito na TikToku. A već spomenutim razlozima za promoviranje odbacivanja SPF-a pridružili su i onaj o navodno štetnim sastojcima krema za sunčanje.

Društvene mreže pridonijele su demokratizaciji medija i utjecaja što ponekad može biti dobra, ali i opasna stvar te navodi na preispitivanje kome u tom moru influencera vjerovati i čije poruke dopiru do velike publike. Na to utječe i sam algoritam koji preferira šokantne ili provokativne videe koji će potaknuti više reakcija.

Kao „gorivo“ za borbu protiv SPF-a mnogi su TikTokeri iskoristili povlačenje nekih krema za sunčanje iz prodaje jer su sadržavale tragove benzena, koji se navodi kao kancerogen, premda se proizvođači brane da se ne nalazi u njihovim proizvodima kao sastojak. Kao dodatnu municiju navode i oxybenzone te sumnje da su sastojci krema za sunčanje hormonalni disruptori.

Foto: Pexels Anna Tarazevich

A kao alternativu industrijskim kremama promoviraju suspektne home-made kreme, „osnovnu boju“ i samo sunce koje je „životna sila“.

Kako se izlagati suncu

I dok TikTokeri dižu paniku zbog straha od štetnosti krema, dermatolozi još jednom upozoravaju na štetnost izlaganja sunčevim zrakama bez zaštite. Da, iz sunca možemo dobiti potreban vitamin D, pa se može tolerirati 10-15 minuta dnevno, po mogućnosti ne za vrijeme najjačeg sunca.

„Minimalno SPF 30 širokog spektra koji štiti od UVA i UVB zračenja i koji je vodootporan. I to se odnosi na sve, uključujući i one tamnije puti, jer rak kože može pogoditi svakoga“, ponovno ističu dermatolozi svima onima koji i dalje čekaju da se crveno pretvori u crno, zanemarujući pritom sve opasnosti koje može uzrokovati pretjerano izlaganje suncu bez zaštite.

Naslovni vizual: Pexels / Mikhail Nilov

Pročitaj više

Ako je netko stvarno razumio što je Coco Chanel mislila kad je govorila o oblačenju žena zvijezdama svih veličina – koje svjetlucaju u kosi i podsjećaju na slobodu i snagu – onda je to Matthieu Blazy, novi kreativni direktor modne kuće koja ove godine slavi 115 godina postojanja.

Elias Medini, poznatiji kao Lyas, francuski je modni komentator i influencer koji je preoblikovao način na koji publika doživljava modne revije. Njegov projekt La WATCHPARTY, koji je započeo kao spontana ideja, prerastao je u globalni pokret koji spaja digitalnu kulturu s fizičkim okupljanjima ljubitelja mode. Za ulaz nije potrebno pozivno pismo; jedini uvjet je nošenje crvenog ruža, Lyasovog zaštitnog znaka. A kad se revija pretvori u cool javni party, onda vjerojatno i ekipa iz filma ‘Vrag nosi Pradu’ koja ponosno sa sunčanim cvikama sjedi u prvom redu vjerojatno misli da je na krivom mjestu

Plus - potražite stare fotke s ljetovanja

Zašto je pametno frizeru donijeti fotografiju s ljetovanja kada ste bili mali, što je to ‘money peace’ i koje šifre boja trebate naučiti napamet ako želite postići look vječnog ljeta u kosi?

SAMO 5 KOMADA GODIŠNJE

Jeste li se i vi često našle u situaciji da stojite pred prepunim ormarom, a nemate ništa za obući? Suosjećam. Stoga me nemalo iznenadio broj odjevnih komada koje prema Hot or Cool Institute uopće trebamo posjedovati i koliko novih odjevnih komada godišnje „smijemo“ kupiti ako se želimo smatrati ekološki osviještenim fashionisticama

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.