Kraj godine se bliži, a to znači da je i vrijeme da se oprostimo s tekućom godinom i nazdravimo nadolazećoj. A što je bolji način od toga da pokušamo pronaći riječ koja će najbolje opisati sve ono što smo doživjeli prošle godine i da odredimo u kojim tonovima će se odvijati 2024. godina. No, hej! Zašto nas ova dva izbora pomalo stavljaju u bipolaran odnos.
Nešto kao da radimo zabavu pa smo za jedan stol pozvali i hipnoterapeuta koji će nas baciti u prošlost i kakvog vidovnjaka koji će nam proreći budućnost? Jer kako drugačije objasniti onaj osjećaj da 2023. sagledavamo realnije, a da se budućnosti bojimo pa smo nabavili tonirane cvike i želimo se utješiti u nježnim i pastelnim bojama. Ako ne i pobjeći od teške stvarnosti.
Riječi godine: krizni modus, ružičaste naočale i halucinirati
Naime, kada je prošle godine Institut Pantone svečano objavio da je boja godine Viva magenta! objašnjenje koje su nam servirali je bilo to da nam nakon korona kriza (koja je bila u znaku baby blue) hitno treba boja koja podiže samopouzdanje i optimizam. I kako stvari sada stoje, izgleda da su doista pogodili u sridu jer godinu su obilježile upravo dvije boje koje se nalaze u magenti – crvena i pink. No, kada su diljem svijeta u prosincu bila provedena ispitivanja na temu koja bi riječ najbolje opisala proteklu godine u užem krugu su se našle sljedeće riječi – rizz, AI, authentic, Krisenmodus, hallucinate.
Rokoko boja za teška vremena
Nešto kao da smo svjesni da se svijet našao u ogromnoj krizi, ali što nas briga, dajte nam program umjetne inteligencije da nas izbavi iz svih teškoća, rizz naočale (neka vrsta ružičastih naočala) i halucinogene gljive. Jer kako drugačije objasniti činjenicu da je bojom godine proglašena pastelna nijansa Peach-Fuzz. Ne narančasta, ne roza, nego ona koja uvelike podsjeća na Bellini pod jakim suncem Venecije te istog trena izaziva laganu pripitost, veselje i podsjeća na neka dobra, bezbrižna vremena,
Boja empatije i sanjarenja
I dosta, objašnjenje koje je stiglo iz Pantone Instituta govori da je Peach-Fuzz, boja empatije i sanjarenja odabrana upravo iz razloga da nam nježnim nijansama odvrati pažnju od teške stvarnosti svijeta. “Udobni” ton, kažu, “pruža prostor u kojem se možemo osjećati ugodno, iscijeliti i procvjetati, bez obzira jesmo li u društvu drugih ili uzimamo trenutak za sebe.” A što vi mislite, je li oblak boje breskve koji lebdi iznad stvarnosti boja koja nam treba? I trebamo li čeznuti za vremenima kada ćemo imate snage odabrati neke boje koje nisu nježne već snažne i opake pa da konačno čujemo riječi vidovnjaka: “Vidim u kristalnoj kugli da će vam boja godine biti crna, a stvarnost ružičasta.”
Naslovna fotografija: Pantone