SAVRŠENO DRŽANJE
Priznajemo, za početnika je već i održavanje ravnoteže malo veći problem.
Savjet: Raširite noge tako da vam dođu u razinu ramena. Lagano se nagnite prema naprijed tako vam cjevanica lagano pritišće jezik rola. Opterećenje na prstima i petama treba biti ravnomjerno raspoređeno. Kontrola: Bacite li pogled na koljena, još uvijek biste trebali biste vidjeti vrh nožnih prstiju.
IDEMO, NA NOGE
Evo kako ćete svladati oblačenje rola te naravno, podizanje.
Navuci: Role se oblače uvijek ovim redoslijedom: vezice, bočni zatvarač , kopča na vrhu.
Podizanje: Podižete se iz čučnja tako da lagano savinete jednu nogu, a sa suprotnom rukom se lagano odupirete o pod.
FIJU! VOŽNJA
Čak i da ste najspretniji u kvartu, ez dobro savladane tehnike nema dobrog rolanja. Da ne spominjemo umjetnički dojam.
Kako krenuti: Gornji dio tijela nagnite prema naprijed. Role držite paralelno u smjeru vožnje i onda se jednom nogom odgurnite bočno. Zapamtite: Što je prijelaz između statičnog kliženja i dinamičkog odguravanja pravilniji, to ćete bolje napredovati.
Odgurnite se lijevom nogom o stražnji kotačić…
Podignite desnu nogu, zaronite njom o asfalt…
I onda se još malo odgurnete desnom rukom.
SIGURNO PO SVAKOM TLU
Prilagodite vožnju tlu po kojem vozite.
Kaldrma: Spustite se što više možete u čučanj, budući da tako najbolje ublažavate udarce o neravnomjerno tlo. Ne zabacujte jako noge i vozite se srednjom brzinom.
Šljunak i pijesak: Najbolje bi bilo da izbjegavate vožnju po ovakvoj podlozi. Ako baš morate, onda preporučujemo Charlie Chaplin stil (kratki koraci s petama koje su okrenute prema van). Ako je tlo pretvrdo, držite role dijagonalno i povremeno se pažljivo odgurujte.
Mokra podloga: Izbjegavajte snažno i duboko odgurivanje, budući da bi vam se lako moglo dogoditi da vam rola pobjegne malo previše u stranu. Radije se odlučite na male, sitne korake. Ne zaboravite: Vožnja na mokrom tlu povećava put kočenja.
BRŽE NIZBRDO
Pitanje: Ima li što ljepše od rolanje nizbrdo? Odgovor: Ima! Sigurno rolanje nizbrdo.
Siguran spust: Spustite se u čučanj, nagnite gornji dio tijela lagano prema naprijed i lagano raširite noge. Kada dođete u zavoj lagano se uspravite, onu nogu koja je bliže zavoju savinite nešto jače, a svu težinu prebacite na drugu.
NIKADA VIŠE BOLOVI U LEĐIMA
Možete vi biti najspretniji roler u gradu, no ako se ne skidate s rola cijeli dan, nesnosni bolovi u kralješnici su zajamčeni. Evo nekoliko korisnih savjeta.
1) Kralježnica se treba redovito istezati. Npr. svako malo se uspravite, oslonite ruke na bedra ili izbacite stražnjicu prema van.
2) Kada se skinete s rola, protiv bolova u leđima najviše pomaže trening mišića trupa.
6 ZAKONA O SIGURNOSTI
Kako su roleri u usporedbi s ostalim vozilima u laganom zaostatku, nema zračnih jastuka, ABS-a, a od skatera se traži vrhunska koncentracija. Da ne spominjemo defenzivan stil ponašanja.
- Kod nepredviđenih situacija vrijedi: Prije kočenja obavezno promijeniti smjer.
- U opasnim situacijama uvijek skrećite u desno.
- Da biste u svakom trenutku mogli reagirati brzinom svjetlosti, redovito trenirajte kočenje. I to pri najvećoj brzini.
- Ako zagusti, radije se bacite na štitnike nego da isprobavate što je to rizik i nekontrolirani sudar.
- Kada se približite nogostupu, smanjite brzinu. I onda lagano, jedna noga pa druga. Ako se vozite velikom brzinom, približavate se nogostupu paralelno.
- Ako vam se ispred nosa nacrta pas, ni ne pomišljajte na bijeg. Radije sačekajte. U suprotnom, postajete savršen plijen za naganjanje.
- ISPRAVNO PADANJE
Ne rolajte se nikada! bez kacige. Razlog? 80 posto svih ozbiljnih ozljeda jesu ozljede na glavi.
Tehnika: Sasvim svejedno u kojem pravcu padali, pokušajte se uvijek dočekati na štitnike. Ako vas je zanijelo unazad, okrenite se u zraku prema naprijed i ponovno dočekajte na štitnike.

SKI CARVING ZAUSTAVLJANJE
Naravno, tko je ravnodušan na trenutak kada se skijaši zaustavljaju. Lagani pregib u u koljenima, bočni okret i snijeg pršti svuda oko vas. Istu tehniku koriste i roleri. Jedini problem jest taj što nema snijera i što je najefikasniji način zaustavljanja ujedno i najteži.
Savjet: Recimo da skrećete u desno. Desnu rolu lagano izbacite naprijed, a zatim u tu stranu naginjete i tijelo. Pažnja: Ne savijate kukove. Dok zaokrećite, izvršite na role jaki pritisak. Vježbajte tehniku dok vozite slalom.
TRIKOVI ZA ZNALCE
Pačji hod: Stražnju rolu nagnite na prednji kotačić i onda podignite vrh lijeve role.
Nose wheelie: Prekrižite role i onda skakućite na prednjim kotačićima.
AH TE STEPENICE
Čak i na rolama hod po stepenicama može izgledati vrlo elegantno. Slijedite upute:
Profi stil: Svejedno idete li gore ili dolje, prednjim kotačićima uvijek dotičete sljedeću stepenicu. Uz to se čvrsto držite za ograde, a težina tijela je prebačena prema naprijed.
Kako krenuti: Ako baš morate juriti po stepenicama, onda srednjom brzinom, pliz te u dijagonalnom smjeru. Važno je da je tijelo što niže zemlji, budući da se time ublažavaju udarci.
STARE ROLE KAO NOVE
Ovisno što radite s vašim rolama, kako vladate tehnikom, kako držite tijelo, lako bi vam se moglo dogoditi da ih već nakon nekoliko rolanja dobrano istrošite. I zato:
1) Skinite kotačiće
2) Okrenite svih osam
3) zamijenite prvi i stražnji kotačić s unutrašnjim.
VIŠE SNAGE
Tko vozi u zavjetrini štedi i do 40 posto energije.
Štednja: fora je u tome da preuzmete ritam rolera koji vozi ispred vas. Pri tome je važno da se poput pravog profija ne orijentirate na noge, već na pokrete ramena. I ne zaboravite: Dobro je da se kolovođa mijenja što češće.
AJMO SADA NEŠTO LAKŠE
T – break, idealan u situacijama u kojima zbog neke zapreke recimo morate usporiti tempo.
Kako to izvesti: Prebacite cijelu težinu na nogu kojom klizite i onda nogu kojom ćete kočiti bočno privucite prednjoj nozi. Važno: napnite gornji dio tijela
KRAJ, KOČENJE, NEMA VIŠE
I za kraj, točka bez koje ni ne sanjajte da ćete se otisnuti u gusti promet glasi: kako se zaustaviti. Nudimo vam dva načina. No, najbolje će biti da svladate oba.
- Kočenje na peti: Najjednostavnija i najefektivnija tehnika za početnike. Prije kočenja prebacite težinu na rolu bez kočnice. Zatim gurnite rolu s kočnicom prema naprijed i onda prebacite težinu na stražnji kotačić. Što jače pritisnite na kočnicu to je kočenje uspješnije.
- Ralica: Savršena tehnika za male brzine. Funkcionira u principu kao ralica na skijanju. Lagano raširite noge i približite vrhove rola. Pritisak je na petama. Što više približavate vrhove rola, to jače pritišćite pete.
I to je to. Stali ste i sada se možete malo prisjetiti kako se kreće ostali svijet ako nije u svom limenom ljubimcu. Ono, brzinom puža. Fino: jedna, pa druga.
Naslovni vizual: Canva