„Mama, ja bih nešto slatko…“ „Imaš jabuku“ – kolektivno je iskustvo razgovora između većine djece s ovih prostora i njihovih majki koje im očajnički pokušavaju „podvaliti“ vitamine i malo zdravije opcije za snackove. Pa ipak, stvari mogu biti puno ekstremnije i ne baš duhovite, kao što pokazuje novi viralni trend na TikToku koji razotkriva tzv. #almondmoms i kulturu mršavljenja kojoj su mnogi bili izloženi i kod kuće.
Termin je nastao potaknut Yolandom Hadid koja je u reality showu „Real Housewives“ prije desetak godina tada 18-godišnjoj Gigi, slaboj od gladi, predložila da pojede par badema i dobro ih sažvače. Yolanda se danas brani da je konverzacija izvučena iz konteksta, no to nije spriječilo TikTokere da stvaraju brojne videe u kojima dijele vlastita iskustva života s #almondmom, a broj pregleda danas premašuje 350 milijuna.
Almond Mom ne mora biti samo majka, već roditelj, skrbnik ili obiteljski prijatelj koji perpetuira nezdravi odnos s hranom te (svjesno ili ne) promiče kulturu mršavljenja i tako utječe na mlađe generacije koje internaliziraju strah od debljine i podliježu riziku poremećaja u prehrani.
Neke od rečenica koje se također mogu čuti u tom kontekstu su i „Once on the lips, forever on the hips“, „Ništa nema tako dobar okus kao što je osjećaj mršavosti“, „Nisi gladna, samo ti je dosadno“, „Idemo skupa na dijetu“, „Jesi sigurna da to želiš pojesti?“… a čak i ako ne nameću svoje navike direktno, djeca ih mogu učiti kroz promatranje njihovih iskustava.
Jedna od onih nedavno prozvanih je i Gwyneth Paltrow koja se u emisiji „pohvalila“ svojim strogim „wellness“ režimom koji uključuje intermittent fasting, ručanje temeljca od kostiju, polusatne saune i intenzivno vježbanje.
Vođenje brige o zdravlju je jedno, a opsesija izgledom i mršavljenjem drugo, kako pokazuju ovi TikTok videi i toksična kultura mršavosti kojoj smo bili izloženi devedesetih, ali i još uvijek.
Zahvaljujući ovom trendu na društvenim mrežama, sve više osoba se otvara s vlastitim iskustvima, vode neke nužne razgovore s roditeljima, ali i potiču neke zdravije navike s vlastitom djecom i pokušavaju se osloboditi davno naučenih obrazaca.
Naslovni vizual: Pexels / Karolina Grabowska, Canva