toksični obrasci

ALMOND MOMS: TikTokeri razotkrivaju nezdravi odnos s hranom koji počinje za obiteljskim stolom

Kristina Stakor
14.06.2024.

„Uzmi par badema i dobro ih sažvači“, savjetovala je Yolanda Hadid svojoj kćeri Gigi prije desetak godina i postala „inspiracija“ za niz TikTok videa u kojima korisnici prozivaju nezdravi odnos s hranom koji im je usađen u obitelji

„Mama, ja bih nešto slatko…“ „Imaš jabuku“ – kolektivno je iskustvo razgovora između većine djece s ovih prostora i njihovih majki koje im očajnički pokušavaju „podvaliti“ vitamine i malo zdravije opcije za snackove. Pa ipak, stvari mogu biti puno ekstremnije i ne baš duhovite, kao što pokazuje novi viralni trend na TikToku koji razotkriva tzv. #almondmoms i kulturu mršavljenja kojoj su mnogi bili izloženi i kod kuće.

Termin je nastao potaknut Yolandom Hadid koja je u reality showu „Real Housewives“ prije desetak godina tada 18-godišnjoj Gigi, slaboj od gladi, predložila da pojede par badema i dobro ih sažvače. Yolanda se danas brani da je konverzacija izvučena iz konteksta, no to nije spriječilo TikTokere da stvaraju brojne videe u kojima dijele vlastita iskustva života s #almondmom, a broj pregleda danas premašuje 350 milijuna.

Almond Mom ne mora biti samo majka, već roditelj, skrbnik ili obiteljski prijatelj koji perpetuira nezdravi odnos s hranom te (svjesno ili ne) promiče kulturu mršavljenja i tako utječe na mlađe generacije koje internaliziraju strah od debljine i podliježu riziku poremećaja u prehrani.

Neke od rečenica koje se također mogu čuti u tom kontekstu su i „Once on the lips, forever on the hips“, „Ništa nema tako dobar okus kao što je osjećaj mršavosti“, „Nisi gladna, samo ti je dosadno“, „Idemo skupa na dijetu“, „Jesi sigurna da to želiš pojesti?“… a čak i ako ne nameću svoje navike direktno, djeca ih mogu učiti kroz promatranje njihovih iskustava.

Jedna od onih nedavno prozvanih je i Gwyneth Paltrow koja se u emisiji „pohvalila“ svojim strogim „wellness“ režimom koji uključuje intermittent fasting, ručanje temeljca od kostiju, polusatne saune i intenzivno vježbanje.

Vođenje brige o zdravlju je jedno, a opsesija izgledom i mršavljenjem drugo, kako pokazuju ovi TikTok videi i toksična kultura mršavosti kojoj smo bili izloženi devedesetih, ali i još uvijek.

Zahvaljujući ovom trendu na društvenim mrežama, sve više osoba se otvara s vlastitim iskustvima, vode neke nužne razgovore s roditeljima, ali i potiču neke zdravije navike s vlastitom djecom i pokušavaju se osloboditi davno naučenih obrazaca.

Naslovni vizual: Pexels / Karolina Grabowska, Canva

Pročitaj više

Tuga zbog ekoloških promjena

Tuga i tjeskoba vezane uz promjene okoliša i strahovanje od ekoloških katastrofa su teški i uznemirujući osjećaji, ali nipošto nisu nepremostivi. Evo kako vam grupne inicijative zajednice, terapija ekološkom umjetnošću i uranjanje u virtualne prostrane krajolike mogu pomoći da upravljate emocijama i jačate otpornost.

ziheraški problemi

Održati prezentaciju pred dvoranom punom ljudi, otrčati maraton, sklopiti nova prijateljstva i poslovne ugovore – samo su neke od situacija koje nas mogu odvesti onamo kamo želimo ići. Ali to znači i suočiti se sa svojim strahovima i maknuti s mrtve točke. Kako?

Fantomska bol

Ako je istina da je ljubav društveni konstrukt, može li onda biti i to da je patnja vezana uz prekide ljubavnih veza neka vrsta fantomske boli? Ok, boli u trenu prekida, no iluzija je da će baš tako moćno utjecati na ostatak našeg života. U prijevodu – možda je doista kucnuo onaj čas da običnu koru od banane prestanemo tretirati kao opasnog zlikovca nakon kojeg nećemo moći lako nastaviti dalje…

Snažniji orgazmi

Mnoge žene izbjegavaju seks onih dana u mjesecu, pokazuje istraživa­nje Flexa, tvrtke koja proizvodi menstru­alne čašice. Osim toga, 47 posto ispitanica izjavilo je da tijekom mjesečnice izbjegava čak i prvi izlazak. Ako je to po­vezano s grčevima, otjecanjem i sličnim blagodatima ­ razumijemo vas. Ali ako seks izbjegavate iz straha od crvenoga plimnog vala, molim vas, nastavite čitati.

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.