Kada je prije nekoliko godina jedan moj poznanik u srednjim tridesetima pristao sudjelovati u istraživačkoj temi jednog magazina koji je sudionicima u raznim fazama života poželio izmjeriti stvarnu starost (dob iz putovnice) i onu biološku, zvanu i metabolička, nije imao pojma koliko je intenzivno živio. Čitaj – tulumario, pio, pušio, ne spavao, zaljubljivao se, odljubljivao… Zaljubljivanje i odljubljivanje nije ovdje spomenuto bez vraga jer istraživanja govore da su i najljepše faze prve ljubavi zapravo užasno stresne.
Djed u tijelu babyface mladića
A onda su stigli i rezultati istraživanja koji su frapirali i mog frenda s babyfaceom i sve nas koje ga znamo, jer Ivica je ispao šezdesetogodišnjak u tijelu tridesetogodišnjaka. Pa kako je to moguće? Jesu li liječnici, novinari i grafičari koji su sudjelovali u ovome istraživanju bili pri sebi, nije li se omakla kakva greška, je li se kome zamjerio i nije li naposljetku koja bivša intervenirala, želeći ga što prije otpratiti u seniorsku dob?
Ah te fluidne godine
To su sve bila pitanja koja su nas mučila, no očito je da nismo bili usamljeni, jer nedavno su se pojavili i rezultati istraživanja koje je proveo Harvard Medical School u suradnji s Medicinskim fakultetom Sveučilišta Duke pa je ispalo da se biološka dob proučavanih ljudi i miševa ne povećava ravnomjerno s vremena na vrijeme, već je podložna fluktuacijama, čak i tijekom vrlo kratkih vremenskih razdoblja.
Drugim riječima, biološka dob je vrlo labilna, klizna i fluidna kategorija, a na nju možete utjecati unutar svega nekoliko dana. Jer kao što možete zbog silnog stresa doslovce posijediti preko noći, ispalo je da vrijedi i obrnuto. Čim smanjite stres u životu, vaš kotač vremena se naglo usporava i više se ne okreće kao mahniti mlin te starite sporijim ritmom. Slikovito rečeno – kotač vremena ima dva upravljača – jednog na autopilotu kojim upravlja vrijeme. I vas koji čvrsto držite volan u svojim rukama, kažu znanstvenici. A hoćete li voziti kao Ivica s nogom non stop na gasu ili povremeno stati na kočnicu, ovisi samo o vama, a ne i o marki automobila.
Naslovna fotografija: Shutterstock