Oslobođenje tamne snage

BLACK NAIL THEORY: Zašto su crni nokti toliko popularni ove zime?

Lena Ivanović
02.11.2025.

Nismo ni sumnjali da TikTok generacija koja je smislila Dark Academiju neće otići još par koraka dalje te plasirati i novi trend nazvan #BlackNailTheory

“Crveno ili crno”, pita djevojka koja radi manikuru gotovo kao na traci svoje dugogodišnje klijentice? “Pa kakvo je to pitanje”, odgovara jedna studentica komparativne književnosti. “Naravno da odgovor glasi – crveno i crno. ” A onda ubaci i kratku analizu Stendhalovog romana iz 1830. godine naslovljenog upravo ‘Crveno i crno’ u kojem autor opisuje kako se u glavnom junaku sukobljavavaju dvije dijametralno suprotne želje pa tako crvena predstavlja vojsku, a crna crkvu. A usput je pita i to može li na njenim noktima izvesti efekt prelijevanja tako da pri dnu budu crni, a na vrhu crveni?

Odobrila Dark Academia

Srećom pa se na TikToku ne odigravaju tako važne bitke, a ni unutarnja previranja, jer pravila su jasna. Ove zime nosi se crni lak, a da to ipak ne bi bio samo običan crni lak koji je preživio sva ta stoljeća od kada su ga lansirali u Kini (zanimljivo je da su neke dinastije rezervirale za sebe dvije najtraženije boje – crvenu i crnu), morali su smisliti i neku filozofiju.

Kineske dinastije i buntovni rockeri

Uostalom, zar smo od generacije koja je ove jeseni izmislila stil Dark Academia i očekivali nešto drugo nego Black Nail Theory. Dobro da još nemamo i ispite nakon kolegija. No, ako netko pita, prvi crni lak za nokte je, ako ne računamo drevne kineske dinastije, u novije vrijeme popularizirala londonska modna trgovina Trippy Chic davne 1967. Vjerojatno kao odmor od silne psihodelije.

A kako stvari na pop i art sceni stoje crni lak za nokte je posebno bio drag muškarcima jer nosili su ga i glam-rocker Freddie Mercury (ali samo na jednoj ruci) Marc Bolan, David Bowie pa čak i David Beckham te svi oni koji su voljeli igrati rodnim identitetom. Sve dok Chanel nije 2006. izbacio najtraženiji crni lak za nokte – Chanel Black Satin, a za kojim su doslovce poludjeli svi. Jer bio je tako mističan, tajanstven, sjajan, luksuzan i glamurozan da smo mu teško mogli odoljeti.

Foto: Chanel

Oslobađanje tamne, ženstvene energije

No ono što je ove godine drugačije je to da crni nokti više nisu isključivo vezani uz glamur, luksuz i buntovni karakter frajera koji se poigravaju ulogama nego uz unutrašnju snagu. Naime, većina TikTokera izvještava o tome kako crni lak za nokte djeluje na nositeljice, navodeći da #blacknail ima pravu transformacijsku moć na njihovo samopouzdanje te da pomaže oslobađanju njihove “tamne, ženstvene energije”.

A s njima se slaže i stručnjakinja za nokte Mazz Hanna, izvršna direktorica Nailing Hollywood koja je u razgovoru za američki magazin Popsugar.com izjavioa: “Black Nail Theory ima svoju opravdanost, budući da crna može učiniti da izgledate samopouzdanije i snažnije.”

Foto: Dior

Uostalom, konačno je stiglo vrijeme da i te strašne žene zvane vještice postanu modna inspiracija. Pa ako su nam se vratile meduza frizure i ako je Diorova kolekcija inspirirana vješticama, zašto onda i nokti ne bi mogli biti u dark moodu ala Loreen.

Naslovna fotografija: Unsplash+

Pročitaj više

Hrvatska modna dizajnerica Martina Vrdoljak Ranilović, poznata po svom estetskom rukopisu i brendu Tina VR, donosi novu kolekciju “Barok krša” koja utjelovljuje susret snage i nježnosti, strogoće i senzualnosti, ogoljenosti i raskoši.

Nazvana SVOGA DVORCA KRALJ, nova KLISAB kolekcija istražuje prostor gdje se susreću autentičnost i povezanost.

Skandinavska jednostavnost, profinjeni mirisi i vrhunska funkcionalnost — sve ono što volimo kod švedskog dizajna sada dolazi i u svijet muške njege. Nõberu Stockholm, kultni brend koji je redefinirao pojam moderne ljepote, upravo je stigao u Hrvatsku zahvaljujući ekskluzivnom partnerstvu s Fabulom de Formom, vodećim domaćim distributerom profesionalnih beauty brendova.

Vi, samo savršeni

Kako su vitamini, minerali i dodaci prehrani postali neka vrsta statusnog simbola i još jedna stvar koju si možemo priuštiti da bismo se osjećali “na vrhu”. Ili možda kako bismo si zamazali oči da barem nešto imamo pod kontrolom?

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.