Kravata više nije samo muška stvar!

VELIKA PRILIKA ZA HRVATSKU MODU: Ili kako je kravata postala ponovo moćna na valu power dressinga

Aleksandra Orlić
12.01.2024.

Kako se kravata ugurala na sve važne modne revije i postala tako važan i moćan modni statement jer doslovce da nema dizajnera koji ju nije uvrstio u svoje kolekcije – od Valentina do Hermèsa

Kada smo u 25. Izdanju MOOD portala kojeg smo posvetili pitanjima identiteta sastavili upitnik koji bi nas trebao natjerati da malo bolje promislimo o svojim prioritetima, stvarnim željama i potrebama, jedno od pitanja je bilo – odijevate li se za sebe, za posao koji imate ili za posao koji želite? Jer činjenica je da smo tijekom godina srušili mnoge predrasude, tabue i očekivanja – riješili smo se korzeta, spalili grudnjake, odbacili kravate, uveli pravilo da petkom možemo dolaziti na posao kako god želimo, pa čak i u odjeći koju ne bismo možda odabrali ni za udaljenu plažu.

Dress for success

I tko se sada još može sjetiti da je prije četrdeset godina autor John T. Molloy savjetovao ženama da kao pravi odgovor zaokruže pojam – dress for success. U prijevodu – da se na poslu što češće pojavljuju u odijelima jer će na taj način brže steći autoritet, poštovanje i moć. Možda se ne sjećate tko je bio Molloy, no zasigurno ste negdje naletjeli na stare fotke na kojima su ovjekovječeni blejzeri s preširokim ramenima. Ili ste barem gledali sjajan film ‘Annie Hall’  (1977.) i Diane Keaton vam je održala mini-tečaj kako nositi kravatu sa stilom.

Pitanje ravnopravnosti spolova je i dalje aktualno

Četrdeset godina kasnije izgleda da se stari odgovor na pitanje – kako da se odijevamo morao izvući ponovo na svjetlo dana ne bismo li svijet podsjetili, posebno kada je riječ o radnim mjestima, na pitanja ravnopravnosti spolova. Možda je i to razlog zašto dizajneri sada najavljuju novu eru moćnog odijevanja, a u prvi plan su stavili modernizirane kostime, odijela na pruge, jaka ramena i tako moćan modni dodatak – kravatu.

Iako je velik broj dizajnera posegnuo za klasičnom kombinacijom koju bi odobrio i James Bpnd – kombinacijom crne i bijele, tu su i nešto suvremenija rješenja. Modna kuća Hermès predlaže da ih uskladite s bojom vaše kožne košulje, a uvijek elegantni Valentino da ih nosite uz haljinu. Eto konačno i vizualnog odgovora kako se odijevati. Pa naravno, za sebe, ali i posao koji želimo.

Naslovna fotografija: Valentino

Pročitaj više

Hrvatska modna dizajnerica Martina Vrdoljak Ranilović, poznata po svom estetskom rukopisu i brendu Tina VR, donosi novu kolekciju “Barok krša” koja utjelovljuje susret snage i nježnosti, strogoće i senzualnosti, ogoljenosti i raskoši.

Nazvana SVOGA DVORCA KRALJ, nova KLISAB kolekcija istražuje prostor gdje se susreću autentičnost i povezanost.

Skandinavska jednostavnost, profinjeni mirisi i vrhunska funkcionalnost — sve ono što volimo kod švedskog dizajna sada dolazi i u svijet muške njege. Nõberu Stockholm, kultni brend koji je redefinirao pojam moderne ljepote, upravo je stigao u Hrvatsku zahvaljujući ekskluzivnom partnerstvu s Fabulom de Formom, vodećim domaćim distributerom profesionalnih beauty brendova.

Vi, samo savršeni

Kako su vitamini, minerali i dodaci prehrani postali neka vrsta statusnog simbola i još jedna stvar koju si možemo priuštiti da bismo se osjećali “na vrhu”. Ili možda kako bismo si zamazali oči da barem nešto imamo pod kontrolom?

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.