MOĆ JE U BOJAMA

SVE TAJNE KOLORTERAPIJE: Hoće li mi žuta majica pomoći da lakše prođem kroz tešku situaciju?

Aleksandra Orlić
01.03.2024.

Ružičasta za samopouzdanje, plava da se skulirate, narančasta da si podignete energiju… Nije tajna da terapija bojama doživljava pravi boom jer u bojama je skrivena itekakva moć!

Nije tajna da boje koje biramo suptilno utječu i na naše emocionalno stanje – nešto što naši umovi podsvjesno znaju i zbog čega nerijetko gravitiramo prema određenim nijansama ovisno o tome kakvog smo raspoloženja. Možda ste se prošlog tjedna osjećali nekako neodlučno i “brzinski” zgrabili onaj žarkozeleni top ni ne znajući kako ste tu odluku donijeli u nadi da će vam svježa zelena boja vratiti dio izgubljenog serotonina.

Kako mozak šalje emocionalni odgovor

Zvuči nevjerojatno, zar ne? Ipak, riječ je o čistoj znanosti. Naime, kada mini receptori na vašim očnim jabučicama poprime boju, oni ispuste signal u vaš mozak koji može potaknuti emocionalni odgovor. To je ujedno i razlog zbog kojega svjetlije nijanse poboljšavaju naše raspoloženje, baš kao što nam sjedenje ispred sunčane lampe može pomoći u borbi protiv sezonskog afektivnog poremećaja.

Sada kada smo ustanovili da svaka nijansa nosi vlastite emocije, potrebno je ustanoviti gdje se određene boje nalaze na duginom spektru (bacite pogled na popis na dnu stranice). Ako se pitate gdje je sve počelo, veći dio ove teorije nastao je prije nekoliko stoljeća, ali to ne umanjuje njihovu vrijednost do današnjeg dana. Kada kažemo stoljećima, mislimo na drevnu Grčku i Egipat gdje su se za rituale i liječenja redovito koristili raznobojni kamenčići, kristali i boje.

Foto: Shutterstock

Manipulacija bojama

Danas su moderne marketinške kompanije moć boje iskoristile ne bi li od kupaca isprovocirale željene reakcije te na neki način manipulirale našim odlukama (sada znate zašto su logoi osiguravateljskih kuća obično plave boje. Zato jer razvijaju osjećaj povjerenja i sigurnosti). Manipulacijom bojama koristi se i sve veći broj ureda farbajući svoje zidove u ljubičasto, ne bi li u svojim zaposlenicima probudili osjećaje kreativnosti.

No, sve ovo nije samo lukav način na koji tvrtke mogu pokolebati vaše osjećaje. Štoviše, terapija bojama doživljava veliki boom jer su dizajneri – i ljudi koji nose njihovu odjeću – shvatili da svatko može iskoristiti moć boja svjesnim odabirom tonova koje će nositi. Primjerice, ako počnete nositi žutu, ona će vam dati ekstra snagu da se nosite s nedaćama u poslu, dok ćete uz ružičaste grudnjake lakše razviti osjećaje samoprihvaćanja.

Sasvim dovoljno razloga da se svako jutro zapitamo ‘A kako se danas želim osjećati?’, a onda obućemo nešto što će taj osjećaj i podržati”. Naravno, nošenje odjeće određene boje nikada neće moći zamijeniti profesionalni tretman za poboljšanje mentalnog zdravlja, ali to ne znači da ne možemo koristiti moć boja kako bismo si barem privremeno pomogli uljepšati dan i podići dobru energiju. “Bez sumnje, efekt na naše raspoloženje, ali i raspoloženje ljudi oko nas jednostavno je neporeciv”.

Foto: Shutterstock

CRVENA
Nosite ju za: strastvenu vibru

NARANČASTA
Nosite ju za: puno živahne energije

ŽUTA
Nosite ju za: vesele i sretne trenutke

ZELENA
Nosite ju za: dan pun nade

PLAVA
Nosite ju za: osjećaj mira

LJUBIČASTA
Nosite ju za: svu kreativnost

RUŽIČASTA
Nosite ju za: samopouzdanje

SMEĐA
Nosite ju za: dobru i toplu auru

Naslovna fotografija: Unsplash

Pročitaj više

XXL stil

Preveliki kaputi i blejzeri, 2 broja veće traperice i XXL košulje već neko vrijeme vladaju društvenim mrežama fashionistica

Šljokice, čipka i biseri

Volimo vidjeti modne eksperimente, a ovi celebovi pokazuju da muški stil može imati brojna lica

moda i tehnologija

Hoće li umjetno kreirani modeli zamijeniti stvarne žene i ideale ljepote s kojima se već teško nosimo?

Nova osjećajnost

Vratite nam one kamione s odjećom punom volana, mašni, čipke, cvijeća i raskošnih tkanina za koje smo mislile da ih više nikada nećemo poželjeti nositi, a koje smo poslale u nepoznatom smjeru. Sorry, ali osjećaji su nas naglo preplavili

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.