Dozvola za kasni obrok?

SAVRŠEN TAJMING ZA VEČERU: Ne pitajte kada ćete jesti, nego kada idete spavati

Nika Kovačić
05.01.2024.

U kakvoj su vezi vrijeme odlaska na spavanje i večera te koji je dobar ritam između osjećaja gladi i sitosti?

Priznajte, i vi ste sada dobro otvorili oči jer se nadate da će članak biti o tome kako su kineski nutricionisti otkrili dobru čuvanu tajnu – skriveni sat u koji možete jesti što god vam drago i ništa se ne udebljati. No prava je istina da savršen tajming za doručak, ručak i večeru gotovo da ne postoji, jer on ovisi o svakoj pojedinoj osobi, kaže Vanessa Rissetto, nutricionistica i izvršna direktorica web stranice Culina Health na kojoj korisnike savjetuje o prehrani.

Idealno je jesti svaka tri do četiri sata, s dvosatnim do trosatnim vremenskim prozorom prije spavanja.

Uhvati ritam

Foto: Unsplash

No to ne znači da ne postoje neke glavne smjernice ili je bolje reći – pravi ritam između spavanja i doručka i večere. Naime, Vanessa Rissetto preporučuje da prvi obrok uzmete tek dva sata nakon buđenja. Iako studije ukazuju da je večera između 17 i 19 sati općenito korisna za opće zdravlje, nemojte si razbijati glavu ako se ne uspijete držati tog rasporeda. Glavno je da nakon zadnjeg obroka budete budni još tri sata. Ali kada se sve zbroji, puno je bitnije redovito jesti tijekom cijelog dana. Po mogućnosti, bilo bi idealno kada bi ritam između osjećaja gladi i sitosti bio tri do četiri sata.

Foto: Unsplash+

Zdrave odluke

No važnije od vremena večere je donošenje zdravih odluka. Zdrava večera povezana je s mnogim prednostima, uključujući stabilnu razinu šećera u krvi, održavanje tjelesne težine i bolji san. A to znači – ako ste propustili ‘idealno vrijeme’ za jelo, bolje je jesti kasno uvečer nego uopće, zaključuje nutricionistkinja. Hm, znači li to da konačno imamo dozvolu za kolače u ponoć i gledanje filmova do tri?


Pročitaj više

Kada malo vježbanja donosi puno

Ako ste kao ja i tek ste u zrelijoj dobi krenule vježbati ili ste neredovite, ne brinite – ima nade za nas sportske zabušantice. Zašto se ne bismo trebale opterećivati količinom zahtjevnih treninga potvrđuje znanstvena studija, a ponekad je zaista lijepo imati takav dokaz ‘u džepu’.

Ostanite budni, ostanite budni!

Znamo, ovo pitanje nije od prevelike važnosti, no čovjeka veseli saznati odgovore na vječne zagonetke. Evo što kažu neurolozi o našoj velikoj ljubavi prema spavanju na kauču

Prokletstvo prve noći

Ukleti hotel, podzemne vode ili preglasni susjedi? Pokušajte se sjetiti kada ste zadnji put dobro usnuli na novoj lokaciji. Ako nađete odgovor za manje od 10 sekundi, slobodno produžite dalje jer ovaj članak nije za vas.

Rain on me!

Jesmo li postali obične žrtve pop kulture i fotogeničnih scena ili ima nešto u basu kiše što nema ni na najboljim katarzičnim koncertima? Evo što kaže znanost, a što moj dečko?

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.