8 stavki koje vam nitko neće reći

CHECK LISTA PRIJE POKRETANJA BIZNISA: Radite li posao koji nije ‘in’ ili će uskoro izumrijeti?

Aleksandra Orlić
19.11.2023.

Napravili ste poslovni plan, guglali ste konkurenciju, sredili dozvole, super dizajnerski logo da i ne spominjemo, no niste sagledali širu sliku i čekirali one nevidljive stavke koje se traže u doba digitalnog svijeta

Bez brige! Tu je talijanski spisatelj i feljtonist Alessandro Baricco koji je napravio popis u svojoj genijalnoj knjizi ‘The Game’, a mi ćemo ga drage volje s vama podijeliti. Naime, prema Bariccovoj teoriji mi danas živimo u dvije stvarnosti ili kako ju on zove – stvarnost na dvostruki pogon, a to znači da pravila koja su vrijedila u 20. stoljeću ne vrijede i danas.

Stoga, ako vaš posao nije zabavan, ne odaje dojam igre, ne prati brzinu, dematerijalizaciju, morat ćete se ozbiljno pomučiti da uhvatite trenutni val. Za više teorije kliknite na članak: ‘NOVA PRAVILA DIGITALNE POBUNE: Živimo li doista život nalik video igrici?’ A svi oni koji žele super ekstrahirane rezultate, neka skrolaju dolje.

“Brutalno rečeno”, piše Baricco, “zbog povijesnih i takoreći darvinističkih razloga, od nekog trenutka nadalje (od iPhonea nadalje, kad bih se baš morao kladiti na neki datum), više ništa nije imalo ozbiljnih izgleda da preživi ako u svojoj DNK nije nosilo genetsko naslijeđe videoigara. Mogao bih se čak, za opće dobro, odvažiti pa ustanoviti genetske osobine te vrste predodređene da prežive.”

Foto: Unsplash+

Ovo je check lista s 8 stavki koje govore da je vaš posao ulovio val s aktualnim vremenom:

  • dopadljiv dizajn, sposoban izazvati osjetilno zadovoljstvo
  • struktura koja se dade svesti na višekratno ponovljeni temeljni obrazac problem/rješenje
  • kratki intervali između bilo kojeg problema i njegova rješenja
  • postupno povećanje zahtjevnosti igre
  • nepostojanje i beskorisnost nepokretnosti
  • učenje kroz samu igru, a ne proučavanjem apstraktnih uputa za upotrebu
  • neposredna pristupačnost i korištenje, bez pripreme
  • umirujući prikaz postignutog rezultata svakih toliko i toliko koraka

*No ako ste loše prošli na testu, glavu gore! Svakako nam se javite da napišemo priču o vašem biznisu, jer svijet voli uporne, a mi više od svega individualce koji prkose vremenu i slušaju samo svoje srce.

Naslovna fotografija: Unsplash+

Pročitaj više

Izgubljeni u šopingu

Znamo, zvuči nategnuto, ali kažu da nema brendova mi čak ne bismo znali ni tko smo, a ni što smo. Na primjer, odgovara li recimo našem karakteru i stanju duha više BMW zato jer smo proaktivni ili Mercedes jer više cijenimo stabilnost, jesmo li, primjerice, više desno (PC) ili lijevo (Mac)… Iako ova teorija zvuči uvrnuto, psiholozi šopinga (bihevioralni ekonomisti) mogu nam za nju ispostaviti i ‘račun’

Dubravki Vrgoč sinoć je u Esplanadi dodijeljena nagrada “Menadžerica godine u kategoriji najbolje vođenog inovativnog projekta” Hrvatskog udruženja menadžera i poduzetnika CROMA

Nekoć je sve bilo lako. Postojali su mladi, situirani i seniori, a onda se sve zakompliciralo…

priroda i društvo

Što je biološki sat i zašto su žene te koje uvijek osjećaju taj pritisak

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.