Otkako je pandemija promijenila uvjete rada, ali i brojnima njihove prioritete, svjedočimo eri koju nazivaju „The Big Quit“. Mnogi su ostali bez posla, ali još je i više onih koji svojevoljno odlaze s dosadašnjih poslova u potrazi za nečim boljim. Boljim uvjetima, boljom plaćom, nečim sasvim novim.
Promjene posla, pa i cijelih karijera danas su postale svojevrsni standard koji radnike motivira da kontinuirano rade na sebi, usavršavaju se i budu otvoreni za nove opcije. Vremena kada se cijeli radni vijek provede u jednoj kompaniji daleko su iza nas.
Promjena – za i protiv
Često mijenjanje posla ima svoje prednosti: tjera nas da uvijek budemo u tijeku s tržištem rada, razvijamo svoje vještine, upoznajemo nove ljude i prilagođavamo se drugačijim radnim okolinama. No to može biti dvosjekli mač: uvijek ganjajući sljedeću stvar, imamo li priliku postati stručnjaci na ijednom polju? Ne uspostavljamo dublje odnose s kolegama znajući da se vjerojatno tamo nećemo predugo zadržati – a to je postalo osobito izazovno u vremenima kada mnogi, barem djelomično, rade od kuće.

Razni su razlozi zbog kojih se odlučujemo na promjenu posla ili zbog kojih nadređeni misle da je vrijeme da drugdje potražimo sreću: možda je posao prezahtjevan i traži puno više negoli stoji u službenom opisu radnog mjesta. Zbog toga imamo osjećaj da nismo dorasli zadatku ili se tako čini našem poslodavcu (čak i ako je posao zapravo zamišljen tako da ga obavljaju tri, a ne samo jedna osoba). To može dovesti i do frustracija s obje strane, sindroma varalice, stresa i nategnutih odnosa.
Stres, burnout, negativan utjecaj na mentalno zdravlje, ali i fizičko – sve to može biti posljedica loše situacije na poslu, situacije koja nas je tamo zatekla i u kojoj se ne snalazimo najbolje.
I nedovoljno iskustvo i ekspertiza može biti uzrokom zbog koje nam posao „visi o niti“. Izađi iz zone komfora, fake it till you make it i slične „motivacijske“ fraze danas su vrlo popularne, no što kada se uvalite preko glave? Patite i vi, ali i vaši kolege koji računaju na posao koji trebate obaviti.
No ono što na radnike djeluje doista demotivirajuće je nedostatak mogućnosti za rast: osobni, financijski, stručni, zbog čega je veliki postotak onih koji se odlučuju na odlazak.
No što je s onima koji ne žele mijenjati posao kao što se izmjenjuju modni trendovi, koji su u potrazi za stabilnošću, sigurnošću i nečim trajnijim? Kako ne dići sidro ili „dobiti pedalu“?
Kako zadržati posao
U nesigurnoj klimi gdje se uvijek traže novi radnici koji će raditi više za manje, kako pronaći stabilnost? Nema magične formule koja će nam garantirati zanimljivi, dobro plaćeni posao sa super ugovorom, kooperativnim kolegama, odličnom radnom atmosferom i plaćom koja proporcionalno raste…
No postoji par sigurnih načina kako postati popularniji među kolegama i nadređenima, zbog čega se nećete naći na crnoj listi ako dođe do „rezova“…
Kakva vam je radna etika? Poštujete li rokove, mogu li kolege računati na vas da ćete odraditi svoj posao točno i na vrijeme? Ako je odgovor potvrdan, na dobrom ste putu, ali ako tražite izgovore za sebe, možda bi bilo bolje da poradite na aspektima na kojima stvari „zapinju“.
Kakve su vam komunikacijske vještine? Ako dođe do konflikta, je li vam važnije biti u pravu, biti zapažen ili riješiti problem?
Kakvi su vam odnosi s kolegama? S obzirom na to da na poslu provodimo gotovo trećinu tjedna, bilo bi lijepo kada bismo s kolegama mogli biti i prijatelji. No trebamo se sjetiti da to nije primarni cilj. Da posao to ne zahtijeva, možda to ne bi bili ljudi koje bismo ikad pozvali na kavu, pa ipak, poslovi se bolje rješavaju u prijateljskoj atmosferi. Nastupite prema kolegama sa znatiželjom, pozitivnim stavom i puno strpljenja, čak i ako nisu netko kog bismo nazvali prijateljem.
Radite li na sebi? Idete li u korak s novim tehnologijama i saznanjima na svom polju rada ili još uvijek koristite Windows 97? Nemojte misliti da je svijet stao onog trenutka kad ste vi preuzeli svoju svjedodžbu ili diplomu, jer nove generacije uvijek pristižu, a vi ćete se osjećati puno sigurnije ako konstantno radite na sebi i svojoj stručnosti.
Naslovni vizual: Unsplash