mapa za bolje raspoloženje

MOOD METER: Kako „mjerenjem“ raspoloženja možemo bolje izraziti i razumjeti emocije

Kristina Stakor
10.11.2024.

Ako se ponekad osjećate kao da ste „izgubili kompas“ ili upali u crnu rupu loše vibre, postoje mape koje vas mogu odvesti u svijet boljeg raspoloženja

Postoje brojni alati koji nam mogu olakšati život, no stvari postaju malo kompleksnije kada se radi o nečem što prožima svaki aspekt našeg života, pa ipak je neuhvatljivo, nedodirljivo – naše emocije. Osjećate li se često preopterećeno ili ne možete kontrolirati svoje emocije? Želite li bolje razumjeti što ih pokreće i kako se osjećate? Ako je tako, uključivanje mjerača raspoloženja u vašu dnevnu rutinu moglo bi biti rješenje koje tražite.

Profesor sa sveučilišta Yale i osnivač Yale centra za emocionalnu inteligenciju Marc Brackett odlučio je poraditi i na tom području pa je razvio alat za izgradnju emocionalne inteligencije kroz samosvijest, namijenjen odraslima, ali i djeci: Mood Meter.

Mood Meter definira se kao karta emocija temeljena na dokazima, kako bi lakše navigirali kroz svoje emocije i raspoloženja. Naše emocije mogu se „naći“ u nekoj od 4 zona:

Žuta zona ima visoku energiju i razinu ugode, a u njoj se nalaze emocije koje opisuju pridjevi poput sretan, ugodan, fokusiran, optimističan, uzbuđen, veseo, živahan…

Plava zona označava niska energiju i ugodu: apatičan, tužan, neraspoložen, nelagodan, jadan, depresivan, obeshrabren, iscrpljen, beznadan, otuđen, malodušan, očaj, itd.

Zelena zona nisku energiju, ali visoku ugodu: opušten, miran, siguran, zahvalan, zadovoljan, uravnotežen, bezbrižan…

Crvena zona ima visoku energija i nisku ugodu: ogorčen, iznerviran, iritiran, zabrinut, uplašen, nervozan, napet, uznemiren, ljut, bijesan, uspaničen, pod stresom, tjeskoban.

Ova karta pomaže razviti bolju samosvijest i svjesnost o drugima. Pa kako bi krenuli onamo kamo želimo stići, trebamo za početak znati gdje se nalazimo, a zatim osmisliti vlastiti „plan puta“ koji može uključivati duboko disanje, razgovor, pisanje dnevnika, šetnju – ili ostajanje „na mjestu“ – u zoni.

Svakodnevno mapiranje osjećaja pomaže razviti vještine prepoznavanja i reguliranja emocija za zdraviji i ispunjeniji život, smatra kreator ove metode. Korištenje mjerača raspoloženja je jednostavno. Započnite procjenom kako se osjećate određenog dana ili u određenom trenutku. Zatim iscrtajte tu emociju na grafikonu na temelju njezine razine intenziteta.

S vremenom ćete početi uočavati obrasce u svojim emocijama i bolje ćete razumjeti što pokreće određene osjećaje, a zatim ih i regulirati. Na primjer, ako primijetite da se često osjećate tjeskobno prije važnog sastanka, možete razviti tehniku ​​opuštanja ili drugu strategiju suočavanja koja će vam pomoći da upravljate tim osjećajima.

Postoje različite dostupne aplikacije koji vam mogu koriste ovu metodu. Mnogi od ovih alata nude dodatne značajke, kao što su vođene meditacije ili postavljanje ciljeva, kako bi vam pomogli da učinkovitije upravljate svojim emocijama.

A ako koristimo kartu za snalaženje u nepoznatim gradovima ili pronalaženje prečica u nekim već poznatim mjestima, zašto ne bismo iskušali te metode i u navigiranju beskrajnim svemirom koji čini naš unutarnji svijet?

Naslovni vizual: Shutterstock

Pročitaj više

Budi DOBRO. Budi CE.

Cedevita je ove zime pokrenula “Čizmu punu optimizma”, kampanju koja nas poziva da blagdane provedemo opuštenije i bez pritiska savršenstva

Kako promijeniti perspektivu?

Kako izbaciti onaj užasno samokritički glas iz svoje glave te shvatiti da je puno važnije ono što stvarno drugi kažu o našim djelima nego ono što mi pretpostavljamo da drugi misle o nama. Dobra vijest – ne moramo se mijenjati zbog toga što mislimo da ćemo se takvi drugima više svidjeti. Moramo samo promijeniti svoju perspektivu o tim mislima.

pod crnim oblakom?

Osjećaju li samo meteoropati tegobe kad se u jednom danu izmjene sva godišnja doba?

unutarnji glas

Svi ljudi posjeduju intuiciju, no možemo li joj uvijek vjerovati i kako biti bolje usklađen sa svojim šestim čulom?

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.